Marca spaniola va inlocui (probabil) modelul Toledo, cu noul Exeo si nu este greu de inteles de ce. In vreme ce vechiul Toledo era practic o versiune sedan a lui Leon, actualul Toledo este radical schimbat ca design si arata mai degraba ca un monovolum. Mult prea putin apreciat din punct de vedere estetic, Toledo este un esec pentru Seat. Asa ca, logic, spaniolii/germanii se gandesc sa-l inlocuiasca cu Exeo. Pentru a nu intra insa in dezvoltarea normala a unui model nou, care presupune costuri uriase, Exeo a fost conceput pe platforma fostei generatii Audi A4 pentru ca se reduc mult costurile de dezvoltare. Investitia in respectiva platforma a fost deja amortizata, asa ca Seat poate produce acum noul Exeo cu costuri sensibil mai reduse. Aspect care ar trebui sa se reflecte si asupra pretului de vanzare a masinii.
Desi nu pomenesc nimic de Audi, cei de la Seat nici nu s-au chinuit sa ascunda originea lui Exeo. Asemanarile sunt evidente la exterior mai ales in linia laterala a masinii, pentru ca extremele au fost cosmetizate in stilul Seat. Interiorul insa este “copiat” integral, cu foarte mici diferente la nivelul tabloului de bord. Consola centrala este identica cu cea a modelului Audi, doar grilele de ventilatie din partea superioara fiind schimbate.
La debutul vanzarilor, in primavara acestui an, Exeo va fi disponibil cu 3 motorizari pe benzina, cel mai mic propulsor fiind unul de 1,6 litri si 102 CP, consumul mediu aferent urmand sa fie la nivelul a 7,5 l/100 km. Urmeaza un motor turbo, de 1,8 litri si 150 CP, care consuma, in medie 7,9 l/100 km. Cel mai puternic motor pe benzina, turbo de 2 litri produce 200 CP si afiseaza un consum mediu de 7,7 l/100 km.
La capitolul turbodiesel, Exeo va miza pe propulsorul de 2 litri TDI, in 3 versiuni de putere. Varianta de baza ofera 120 CP, iar cea intermediara 143 CP cu un consum mediu de 5,5 litri/100 km. Cea mai puternica versiune este cea de 170 CP, motorul fiind acelasi de pe Leon FR diesel sau Octavia RS diesel.
Seat mizeaza pe faptul ca ofera o masina bazata pe una premium si asta ar trebui sa atraga clientii. Totul se va juca insa la nivelul pretului, cand masina va fi diponibila in showroom-uri. Iar pretul va porni de la 22.000 euro, adica cam cat costa, fara TVA, cea mai ieftina versiune de Audi A4 actual.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro