Romania va primi, in cateva zile, raspunsul Comisiei Europene la ultima varianta a taxei de prima inmatriculare, transmisa la Bruxelles. "In cateva zile vom avea un raspuns de la CE si vom veni cu propunerea pusa pe hartie, care va fi prezentata opiniei publice", a declarat Attila Korodi, ministrul Mediului. Potrivit oficialului, noua schema de calcul a taxei are in vedere emisiile de dioxid de carbon, cu accente pe taxarea masinilor mari, premium. "Exista masini foarte mari, masini de teren, cu o capacitate de 3.000 de centimetri cubi, masini din clasa premium. Nu cred ca este o problema ca societatea sa penalizeze oamenii care utilizeaza aceste masini in favoarea oamenilor care utilizeaza masini mici, care sunt foarte prietenoase cu mediul inconjurator. De asemenea, este important ca elementul de dioxid de carbon sa echilibreze si sa orienteze cetatenii sa cumpere masini care au emisii foarte mici, in loc sa cumpere masini foarte mari, iar cei mare cumpara masini foarte mari sa contribuie la programe de mediu", a explicat ministrul Korodi.

CALCUL. Noua varianta a taxei auto va lua in calcul emisiile de dioxid de carbon pe kilometru numai pentru autoturismele euro 3 si euro 4. Noul criteriu va putea fi aplicat doar in cazul autoturismelor care au inscrise emisiile de dioxid de carbon in cartea tehnica, iar celelalte autoturisme vor fi taxate dupa vechea formula.