Noul Audi A4 concureaza la primul loc pe podiumul clasei medii premium. Mai sportiv decat vechiul model, noua versiune de A4 isi ingrijoreaza serios eternele concurente BMW Seria 3 si Mercedes C-Klasse.

Prezentat initial la Salonul auto de la Frankfurt, modelul a intrat si pe piata romaneasca, cu reactii mai mult decat pozitive. Audi a fost ultimul dintre cei trei mari producatori premium germani care si-au schimbat modelul de clasa medie. Ramane de vazut daca berlina va bate concurenta pe piata romaneasca, Clasa C de la Mercedes si Seria 3 de la BMW fiindu-i adversari directi.

Exterior. Constructorul din Ingolstadt nu s-a sfiit sa preia liniile dinamice, agresive si extrem de rafinate etalate de A5 si sa le adapteze pentru o caroserie de tip sedan. In comparatie cu vechea generatie, noul A4 este in primul rand mai sportiv. Cei 4.7 metri lungime ofera prestanta pe sosea si un plus de spatiu pentru pasageri. Prin schimbarea pozitiei diferentialului si a ambreiajului, specialistii au reusit sa mute puntea fata cu 154 mm si sa obtina astfel o distributie aproape perfecta a maselor pe axe.
Spre deosebire de cele doua rivale ale sale, A4 apeleaza, in continuare, la solutia tractiunii pe puntea fata. Noua platforma tehnica asigura insa un echilibru mai bun ca niciodata, iar directia ofera un feedback rezonabil. Potrivit Eventimentul Zilei, acesta este cel mai dinamic A4 de pana acum, mai aproape ca oricand de standardul impus de Seria 3.

Interior. La interior cei care au vazut habitaclul de la Audi A5 recunosc schimbarile. Confortul a fost imbunatatit, comenzile ergonomice au fost plasate si mai ergonomic, iar cele patru niveluri de echipare: Attraction, Ambition, Ambiente si S-line ofera cate ceva oricarui doritor, descrie drive-test.ro

Attraction, prima varianta de dotari, ofera deja jante de aliaj pe 16 inci, LED-uri pentru iluminat ziua, deschidere automata a capacului portbagajului, frana de parcare electromecanica, display alb-negru de 6.5 inci pentru computerul de bord si functiile masinii, aer conditionat automat si radio "Chorus" cu control MMI, CD player si opt boxe.

Ambition aduce cateva elemente mai sport. Jantele de aluminiu au diametrul de 17 inci, cu sase spite. Suspensiile sunt sport in standard (dar pot fi schimbate la normal fara cost suplimentar), iar volanul cu trei spite, imbracat in piele da o nota sportiva habitaclului.

Ambiente, al treilea nivel de echipare, se concentreaza pe confort. Astfel, jantele raman de aliaj si pe 16 inci, cu sapte spite. Scaunele fata pot fi incalzite, masina vine dotata in standard cu sistem de parcare, cruise control, volan multifunctional imbracat in piele si cotiera fata cu doua buzunare.
In fine, echiparea S-line aduce jante pe 18 sau 19 inci, doua culori exclusive: Misano red si Monza silver, suspensii extra-ferme si un pachet optic sport.

Tehnologie si performante. Paleta de motorizari include, momentan, doua propulsoare pe benzina (1.8 TFSI – 160 CP / 250 Nm; 3.2 FSI – 265 CP / 330 Nm) si trei diesel-uri (2.0 TDI – 143 CP / 320 Nm; 2.7 TDI V6 – 190 CP / 400 Nm; 3.0 TDI V6 – 240 CP / 500 Nm).

Variantele de transmisie ofera fie clasica manuala cu sase rapoarte, cutia automata de tip tiptronic (comanda manuala), fie a uneia cu variatie continua. Si nu uitati de tractiunea integrala permanenta "quattro", informeaza Romania Libera.

Suspensiile sunt complet noi, majoritatea elementelor acestora fiind fabricate din aluminiu, pentru a usura masa totala a masinii. Sistemul de control al amortizarii variaza caracteristicile fiecarui amortizor in parte pentru a combina placerea de a conduce cu siguranta maxima pe sosea.

Noul model exceleaza si in ceea ce priveste siguranta pasagerilro. Nimic nu a fost lasat la voia intamplarii, acest model fiind conceput sa obtina 5 stele la EuroNCAP. Sase airbaguri in standard, tetiere active, centuri pirotehnice in trei puncte, si o structura gandita sa nu se deformeze in impacturile de sub 15km/h. Apropo de caroserie: coeficientul cD este de doar 0.27, masina va aluneca prin aer fara sa simta.

Ca dotari suplimentare, se remarca cruise control si detectie a obiectelor aflate in unghiurile moarte. Pretul de baza al noului A4 va porni de la circa 25.000 de euro, fara taxe.

AVANT. La cateva luni dupa ce au prezentat berlina A4, cei de la Audi au aratat si modelul Avant, destinat in special familistilor. Noul A4 Avant a fost conceput in ideea de a fi mai dinamic din punct de vedere al designului decat modelul precedent, dar si mai practic. Masina este cu 12 cm mai lunga decat vechiul model, iar capacitatea portbagajului este de 490 de litri in configuratia standard si 1.430 de litri cu bancheta spate rabatata.

In ceea ce priveste gama de propulsoare, Sotto anunta ca este acceasi ca la berlina, cu puteri cuprinse intre 143 CP si 265 CP, iar sistemul qattro este disponibil in echiparea de serie pentru propulsoarele 3.2 FSI (265 CP) si 3.0 TDI (240 CP).

Pretul de baza al masinii, in Germania, este de 27.550 euro pentru modelul A4 Avant 1.8 TFSI Attraction (120 CP).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.