Ingeniosii indieni de la Tata Motors intentioneaza sa lanseze, la sfarsitul acestui an, o masina care functioneaza cu aer.

Potrivit Adevarul, prototipul denumit, OneCAT, va fi o masina ieftina, cu zero emisii de carbon, care functioneaza pe baza aerului comprimat.

Automobilul a fost creat si patentat de Moteur Developement International (MDI), un grup francez cu sediul in Luxemburg care a lucrat la proiectul „masinii pe aer" timp de 10 ani. „Motorul este eficient, cu consum scazut, scalabil si capabil si de alte aplicatii, precum generarea de curent electric", a declarat saptamana trecuta un purtator de cuvant al companiei.

Sotto relateaza ca OneCAT, va fi echipata cu un propulsor cu cilindri, dar pistoanele vor fi antrenate de un flux puternic de aer comprimat si nu de aprinderea combustibilului ca la motoarele clasice. Aerul sub presiune va fi stocat in rezervoare solide din fibra de carbon, integrate in structura sasiului. In oras, aceasta sursa de propulsie va fi suficienta pentru deplasarile normale si in plus…aerul nu costa nimic, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu exista emisii de CO2. Viteza maxima a masinii ar trebui sa fie, conform inginerilor, de 110 km/h, deci OneCAT este destinata traseelor urbane.

Inginerul mecanic Terry Spall sustine, potrivit Automarket, ca rezervoarele din fibra de carbon nu prezinta riscul vreunei explozii cu efecte negative, singurul dezavantaj in acel moment fiind un zgomot ridicat provenit din respectivul proces.

Adevarul mai adauga ca, OneCAT are caroseria fabricata din fibra de sticla, cantareste 350 de kilograme si ar putea fi lansat pe piata la pretul de 3.500 de euro.

Cei de la Tata Motors nu sunt singurii care au cautat solutii in domeniul propulsiei nepoluante. De exemplu, potrivit Technogeek.ro, compania sud-coreeana Daewoo a realizat un prototip Matiz cu motor hibrid: aer - electric. De asemenea, compania australiana EngineAir a dezvoltat un „motor rotativ” propulsat de aer sub presiune. K'Airmobiles a prezentat la sfarsitul anului trecut doua proptotipuri functionale „VPA” si „VPP”, greutatea maxima a unui astfel de model fiind limitata insa la max. 250 kg.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.