In conditiile in care in luna februarie s-a inregistrat o scadere de 10 procente la vanzarile de autoturisme, cauzate de cresterea pretului la petrol, Business Week a stabilit un top 10 al celor mai bine vandute masini in februarie 2008 din SUA, citand datele Autodata Corporation.

Pe locul intai in clasament se afla Ford seria F, model pickup, care a vandut luna trecuta 52.548 de autovehicule, rata vanzarilor scazand cu 8,7%, fata de februarie 2007. Desi producatorul de masini Ford a anuntat luna trecuta ca isi va reduce productia cu 10% incepand cu al doilea trimestru din an, acesta se claseaza in momentul de fata in topul preferintelor consumatorilor din Statele Unite, potrivit New York Times.

Urmeaza Chevrolet Silverado pickup, care a reusit sa se impuna pe cel de-al doilea loc in top datorita celor 44.096 de masini vandute, inregistrand o scadere in vanzari de 27,9%.

Pe cel de-al treilea loc in top se gaseste Toyota Camry, cu 34.914 automobile vandute, cunoscand, astfel, o crestere de 4,3% fata de februarie 2007. Totusi, vanzarile la Toyota au fost mai scazute in a doua luna a anului 2008, tocmai datorita schimbarilor survenite pe piata deteriorata a automobilelor.

Citeste si:

Honda Accord a vandut luna trecuta 27.631 de masini, achizitiile facute de consumatorii de automobile scazand cu 12,7%. Honda a fost singurul producator de masini major din top care a vandut cele mai multe autovehicule luna trecuta decat in februarie 2007, clasandu-se pe locul patru.

A cincea pozitie este ocupata de Chevrolet Impala, care a reusit sa cedeze 25.196 de automobile clientilor sai, vanzarile din aceasta luna a anului – februarie – scazand cu 10,2% fata de 2007.

Acestei pozitii ii urmeaza Honda Civic, cu 23.799 autovehicule plasate pe piata si o crestere in vanzari, comparativ cu anul trecut, de 14%. Producatorul japonez de masini si-a crescut vanzarile fata de anul 2006 cu 292,4% pe piata romaneasca in 2007. In Rusia, vanzarile au crescut cu 145,7%, in Ucraina cu 115,3%, in Franta, Grecia si Polonia cu peste 30%, iar in Spania, Olanda si Danemarca cu 20%.