Auto 14 Martie 2008 03:56
Energia si apa sunt cheile viitorului. Cine reuseste sa le economiseasca, castiga. Hidrocarburile sunt motorul lumii de azi, o energie din ce in ce mai scumpa.

Toyota vinde de ceva vreme si in Romania un autovehicul hibrid - Prius. Este singurul autoturism ecologic din segmentul mic-mediu disponibil pe piata romaneasca. Guvernul Tariceanu, mare iubitor de mediu, nu si-a anuntat in nici un fel intentia de a sprijini patrunderea masinilor hibride in Romania, desi percepe anual sute de milioane de euro prin taxa de prima inmatriculare.

Cand m-am urcat prima oara intr-un Prius am avut senzatia ca ma aflu intr-un film science fiction. Parca nici un obiect dintr-o masina normala nu era la locul lui. Schimbatorul cutiei automatice seamana mai mult cu un buton de jucarie. E asezat langa volanul aplatizat sub forma unei farfurii zburatoare. Bordul e undeva in fata. Afiseaza, sub o mare lentila, doar viteza si pozitia schimbatorului: inainte, inapoi, parcare sau frana de motor. Frana de mana e la picior. Ca sa pornesti un Prius trebuie sa apesi pe frana. Piciorul nu trebuie sa plece de acolo pentru ca, altfel, Toyota hibrida se misca singura cu 5 km/h. Insesizabil si mai ales fara nici un fel de zgomot.

Este propulsata de motorul electric. Aici este si cheia economiei de combustibil si a emisie reduse de noxe. Faptul ca in traficul de Bucuresti motorul pe benzina de 1,5 litri e mai mult oprit. Este inlocuit de propulsorul electric de 67 de cai putere si un cuplu de 400 de N/m in clasa de turatii 1-1200 de ture/min, mai mare decat al unui motor diesel clasic V6, cum este cel pe Touaregul de 3 litri. Economia se simte bine la buzunar. Eu am parcurs, in cele cateva zile de drive test, 243 de km in Bucuresti. Trafic de saptamana si de weekend. Consumul de benzina a fost de 6,7 litri la suta. Incredibil pentru o masina de dimensiuni relativ mari, foarte comoda.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.