Auto 15 Martie 2008 00:45
Cu ocazia celei de-a 78-a editie a Salonului auto de la Geneva, Bugatti si Hermes au prezentat rodul parteneriatului lor, "Bugatti Veyron Fbg par Hermes", un model ce combina performantele tehnice si experienta celor de la Bugatti cu viziunea Hermes si cu viziunea mesterilor sai.

In colaborare cu Hermes, designerul Gabriele Pezzini a reusit sa contopeasca viziunea despre stil a celor de la Hermes cu legendarul model Bugatti Veyron 16.4, dand o amploare si mai mare personalitatii acestei masini. Noul model este o opera de arta ce combina caracteristici exceptionale, o alianta intre tehnologia avansata a unei masini sport, cu un motor capabil sa dezvolte o forta de 1001 cai putere, si un simt estetic care, in acelasi timp, reflecta performantele inalte ale acestei masini. Toate acestea au scopul, mai presus de toate, sa inspire pe cei care detin o asemenea masina.

Masina sau avion?

Fascinatia pe care o degaja acest sport coupe, capabil sa atinga viteza de 407 km/h, se datoreaza, intr-o buna masura, combinatiei excelente dintre performantele extraordinare ale unei masini de curse cu o usoara manevrabilitate. Motorul, cu 16 cilindri in configuratie "W", este sustinut de patru sisteme turbo de supraalimentare si 64 de valve, si genereaza 1001 cai putere, la 6000 de rotatii pe minut. Modelul are un cuplu motor ce poate dezvolta o forta de 1250 Nm in intervalul 2200 si 5500 rpm. Sistem integrat de tractiune, combinat cu o aerodinamica ce-ti taie rasuflarea si manevrabilitatea ridicata ii permit masinii sa atinga 100km/h in numai 2,5 secunde. Bugatti Veyron 16.4 se bucura de tehnologii provenite din domeniile aeronautic si aerospatial, ceea ce ii permite modelului sa fie cel mai rapid model creat vreodata.

Masina este, de asemenea, echipata cu un sistem de franare creat astfel incat sa permita atingerea unor niveluri mari de accelerare, in raport cu performantele masinii, care, in acelasi timp, revolutioneaza industria din domeniu. Sistemul de franare este echipat cu discuri din fibra de carbon capabile sa reziste la presiuni de pana la 180 de bari, carora li se adauga un monobloc format din opt pistoane din titaniu prevazute cu capete din otel si cu protectoare de supraincalzire din ceramica.

Aditional la sistemul de franare, noul model este prevazut cu niste aripi dispuse pe partea din spate a masinii, care au rolul de frane de aer, asemanatoare celor de la avione, care se actioneaza doar in cazul in care franele sunt actionate la viteze mai mari de 200km/h, amplificand forta de franare deja impresionanta a sistemului pe discuri. Aripile au un unghi de desfasurare de 113 grade, ce actioneaza in mai putin de 0,4 secunde. Acestea au si rolul de a mentine, in momentul franarii, masina la sol, realizand un plus de 300 kg spre spatele masinii. De la 400 km/h franele pot aduce masina la un repaus total in mai putin de 10 secunde.

Nu doar performanta, stil de asemenea

Acest model a impins, inca odata, limitele fizice ale unei masini pentru a oferi senzatii cu totul noi atat soferilor cat si pasagerilor. Dar noul model Veyron a adoptat o viziune cu totul si cu totul diferita de celelalte masini sport, facand asftel posibila satisfacerea cerintelor celor mai exigenti clienti. Hermes impreuna cu designerul Gabriele Pezzini au acordat mare atentie design-ului interior, dar si exteriorului acestei masini exceptionale, pentru ca, in final, sa ia nastere noua versiune de Veyron 16.4: "Bugatti Veyron Fbg par Hermes".

Suprafetele interioare ale lui Bugatti Veyron Fbg par Hermes au fost gandite si tapitate cu piele de vitel, de atelierele Hermes din Paris. Totul, de la panoul de bord, tapiterie, scaune pana la torpedo si portbagaj, este acoperit intr-o piele de vitel de foarte inalta calitate. Manerele de interior ale usilor sunt dupa un model fluid, in stil Hermes. Toate acestea sunt conforme cu stilul exclusivist si fundamental al celor de la Hermes si cu traditionalismul specific Bugattis. Toate detaliile de interior au fost lucrate manual de catre maestrii atelierelor de creatie ale Hermes.

Toate aceste aspecte fac, in mod previzibil si normal, ca modelul Bugatti Veyron Fbg par Hermes sa nu fie accesibil oricarei categorii de buzunare, pretul unei masini putand ajunge la suma de aproximativ 1,55 milioane de euro, fara taxe. Modelul Fbg par Hermes urmeaza a fi disponibil la vanzare spre sfarsitul acestui an.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.