Auto 18 Martie 2008 03:19
Bosch a lansat pe piata in 1978 primul sistem antiblocare la franare (ABS) care beneficiaza de comanda electronica.

De atunci, programul a devenit unul uzual in industria automobilistica, aproape toate gamele de autovehicule ce ies azi de pe portile fabricilor fiind echipate cu acest sistem care si-a dovedit eficienta in nenumarate randuri

Povestea de succes a programului de siguranta activa ABS a inceput in 1978, cand a fost produs pentru prima data sistemul antiblocare cu o comanda electronica pentru autoturisme, sistem dezvoltat de Bosch. Punerea in practica a know-how-ului tehnic a reprezentat punctul de plecare pentru toate sistemele de franare moderne. Pe baza sistemului ABS, Bosch a construit sistemul antipatinare (ASR) si programul electronic de stabilitate (ESP), sisteme de asemenea consacrate pe piata. In acest moment, aproape trei sferturi din autovehiculele produse la nivel mondial sunt dotate cu sistemul ABS.

Datorita sistemului ABS, soferul poate frana in siguranta, blocarea rotilor fiind impiedicata. Astfel, autovehiculul urmeaza miscarile volanului, chiar si atunci cand se franeaza puternic sau pe o suprafata alunecoasa. Autovehiculul ramane stabil, iar soferul poate ocoli obstacolul.

Numarul mare de autovehicule dotate cu sisteme electronice de siguranta activa pune service-urile in fata unor noi provocari. Toate componentele hidraulice si mecanice trebuie sa functioneze perfect impreuna pentru a permite sistemului electronic sa-si indeplineasca sarcinile. De aceea, know-how-ul, precum si echipamentele de diagnosticare joaca un rol din ce in ce mai important pentru lucrarile de intretinere ale sistemului electronic si pentru reparatia componentelor sistemului de franare.

Bosch ofera sprijin complet in domeniul franarii

In calitate de partener al service-urilor, Bosch furnizeaza tot ceea ce este necesar pentru ca service-urile sa poata trece de la o afacere doar cu piese de schimb la o afacere completa cu sisteme de franare.

La scolarizarile de sisteme de franare sunt transmise persoanelor specializate din service-uri cunostintele privind particularitatile sistemului de franare modern.

Aceste scolarizari practice sunt completate cu informatiile din cataloagele de piese Bosch, software-ul Esitronic pentru service, baza de date online si hotline-ul tehnic.

Cu sprijinul echipamentului modern de diagnosticare, service-ul este in masura sa ofere reparatii complete ale sistemelor de franare.

Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru cladiri.

In anul 2007, cei aproximativ 272.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 46,1 miliarde de euro. Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 50 de tari. Structura acestui concern mondial de dezvoltare, productie si distributie sustine politica de extindere continua a grupului.

Bosch investeste anual peste trei miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare si a inscris peste 3.000 de patente la nivel mondial in anul 2006.

Concernul a fost infiintat la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861 - 1942) sub numele de „Atelier de mecanica fina si electrotehnica".

Istoric ABS

Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile in 1978. Acest sistem a aparut pentru prima data pe Sedanurile mari si pe camioanele Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete. Un sistem complet mecanic, construit si vandut de Lucas Girling, a fost echipat din fabrica pe Ford Fiesta generatia a 3-a. S-a numit Stop Control System (sistemul de control al opririi).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.