Škoda a continuat sa se extinda, reusind inainte de sfarsitul anului sa cucereasca piata cu numarul o suta si inregistrand, totodata, cele mai bune vanzari si rezultate financiare din istorie. Astfel, veniturile Grupului Škoda Auto au crescut cu 9,0%, ajungand pana la 8,80 miliarde de euro. Profitul operational s-a majorat anul trecut cu 35,5%, la 790 de milioane de euro, iar profitul inainte de impozitare a crescut cu aproape 40%, la 794 milioane de euro. Cu o crestere de 29,5%, lichiditatile nete au atins la 31 decembrie 2007 valoarea de 1,08 miliarde de euro.

Comentand rezultatele record obtinute in 2007, Holger Kintscher, membru al Consiliului de Administratie si responsabil financiar Škoda Auto, a afirmat: "Anul 2007 nu a fost unul usor in privinta conditiilor economice externe. A trebuit sa facem fata unor factori negativi, in special aprecierii continue a coroanei cehesti in raport cu moneda europeana, cresterilor de salarii, precum si schimbarilor inregistrate pe piata materiilor prime, in primul rand a otelului si a materialelor sintetice. De aceea, suntem foarte multumiti ca Grupul Škoda Auto a reusit sa obtina cele mai bune rezultate din toata istoria sa".

600.000 de unitati vandute

In 2007, Škoda Auto a exportat automobile, piese de schimb si alte componente, inclusiv accesorii, in valoare de 7,3 miliarde de euro, ceea ce reprezinta 7,5% din totalul de exporturi al Republicii Cehe. in consecinta, Škoda Auto si-a aparat pozitia de lider national al exporturilor.

La obtinerea acestor rezultate exceptionale au contribuit in total 29.141 de angajati ai Grupului Škoda Auto. Numarul angajatilor cu norma intreaga ai companiei-mama a crescut cu 2,3%, pana la 23.559. Numarul de angajati furnizati de agentii a crescut cu 13,2%, pana la 4.194. De la sfarsitul anului, sucursalele companiei au angajat 1.388 de persoane, inclusiv personalul furnizat de agentii (+47,3% in comparatie cu anul precedent).

Comentand succesul Grupului Škoda Auto, precum si viitorul companiei, presedintele Consiliului de Administratie, Reinhard Jung, a afirmat: "Piatra de hotar pentru anul 2007 a fost lansarea noii generatii de modele Fabia, care s-a bucurat de o primire foarte buna din partea clientilor. Pentru prima data in istorie, am produs si vandut peste 600.000 de unitati si, odata cu intrarea pe piata australiana, am atins cifra magica de 100 de tari in care ne vindem automobilele. Rezultatele financiare dovedesc ca strategia noastra, bazata pe o calitate superioara a produselor, serviciilor si proceselor, precum si motivarea individuala a angajatilor, este una inteleapta. 2008 va fi anul unei noi generatii de Škoda Superb, modelul amiral al marcii. Noua versiune are dimensiuni generoase, oferind cateva solutii tehnologice unice si asigurand o valoare excelenta in schimbul pretului propus".

Citeste si:

Vanzari bune si in 2008

Luna trecuta, Škoda Auto si-a continuat tendinta ascendenta pe toate pietele importante din lume. in Europa de Vest, vanzarile au inregistrat o crestere de 2,4%, atingand cifra de 24.957 de automobile, iar in Europa de Est de 44,6%, ceea ce inseamna un numar de 9.548 de automobile. Comparativ cu luna februarie a anului 2007, compania a livrat in Republica Ceha cu 8,2% mai multe automobile (in total, 4.780 de automobile).

In luna februarie, Škoda Auto a vandut 52.916 de automobile, cu 19,4% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007. Vanzarile companiei de la inceputul anului au atins pragul de 105.179 de unitati (+17,8% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut).

In Romania au fost livrate in luna februarie nu mai putin de 2.197 de autoturisme Škoda.

In clasamentul modelelor preferate de clientii romani, Skoda Octavia ramane cel mai vandut automobil de import in primele doua luni ale anului 2008, cu 1.831 de unitati (versiunile de caroserie limuzina si Combi), dintre care 813 au fost livrate luna trecuta. Predecesorul sau, Vkoda Octavia Tour, se mentine si el in top, atingand in februarie pragul de 550 de unitati (limuzina si Combi), in timp ce noua Fabia inregistreaza in aceeasi perioada 360 de masini livrate (atat varianta limuzina, cat si cea Combi).