Auto 25 Martie 2008 02:37
Acest model usor, care a putut fi admirat oficial la IAA, se adauga la gama Unimog deja existenta. U20 are greutati cuprinse intre 7,5 si 8,5 tone, iar cabina acestuia are un design nou si complet indepen- dent fata de cel al celorlalte aparute sub acelasi nume.

Produsul combina binecunoscuta si unica tehnologie Unimog cu capacitatile unui vehicul cu o greutate scazuta si manevrabilitate deosebita. De curand, seria compacta Unimog U 20 a inceput sa iasa de pe linia de productie a uzinei Mercedes-Benz din Wörth. Odata cu lansarea acestui nou model, producatorul german propune o utilitara care se potriveste cel mai bine serviciilor urbane de nivel redus si mediu, dar si firmelor de gradinarit si landscaping.

Noua utilitara compacta suporta greutati intre 7,5 si 8,5 tone si beneficiaza de avantajele tehnologiei Unimog. U 20 a preluat sasiul si tehnologia de pilotare de la clasicul Unimog, dar cu un ampatament redus la 2.700 mm. Are un motor Mercedes-Benz OM 904 de 4,25 litri, in patru cilindri, dezvoltand 150 de cai-putere. De asemenea, U 20 vine echipat cu sistemul BlueTec, care indeplineste normele antipoluare Euro 4. Transmisia are opt trepte manuale de viteza, alte opt putand fi adaugate la cerere. Noul Unimog U 20 are o cabina mobila, realizata in intregime din otel. Cabina este dotata cu usi ce se deschid larg si poate gazdui soferul si alti doi pasageri. Diametrul de bracaj este de 12,8 metri, iar inaltimea totala este de 2.700 mm. in ciuda dimensiunilor compacte, U 20 se dovedeste a fi puternic si eficient. Suporta o sarcina de 4,8 tone atat pe puntea din fata, cat si pe cea din spate. Ceea ce inseamna ca, in functie si de nivelul de echipare, U 20 poate tracta un plug de zapada lat de trei metri si un greder cu o capacitate de pana la doi metri cubi de sare, pe timp de iarna. De asemenea, U 20 poate suporta, spre exemplu, un dispozitiv de tuns iarba de o tona, montat in fata utilitarei.

U 20 este o utilitara care poate fi folosita in toate anotimpurile, avand capacitatea de a servi mai multor sarcini. Sistemul hidraulic cu circuit dual instalat din fabrica ii permite noului Unimog sa manevreze diverse dispozitive, devenind astfel un ajutor flexibil si eficient din perspectiva costurilor. in iarna lui 2008, Unimog U 20 va fi supus primului sau test important, urmand sa faca parte din programul "2008 U 20 Winter Service Tour". De la jumatatea lunii ianuarie pana la inceputul lui martie, noul model Unimog va participa la diverse actiuni ale primariilor din 14 puncte ale Germaniei. Unimog U 20 va putea fi achizitionat chiar de la inceputul anului viitor. Modelul a fost conceput pentru a inlocui mai vechile serii U 1000 si U 2000 destinate aplicatiilor in constructii, care acum sunt aproape de momentul casarii, multe dintre aceste vehicule avand mai mult de 20 de ani de exploatare.

Inaltimea vehiculului a fost, de asemenea, redusa cu aproape 27 de cm, lucru extrem de important la trecerea prin pasaje cu inaltime mica. in acelasi timp, noul model este extrem de flexibil datorita sasiului. Puntile suporta sarcini de 4,5 tone (cea fata) si 4,6 tone (cea spate) si pot rezista foarte bine si in cazul unei distribuiri inegale a sarcinii utile. Pe U20 pot fi montate diferite suprastructuri pentru aplicatii tipice in constructii sau salubritate (pot fi atasate maturi rotative, pompe de ape cu un rezervor de apa cu o capacitate de 1.400 de litri, pluguri de zapada cu o latime de 3,4 metri si colportoare de sare automate cu o capacitate de 1,5 m3). Modelul mai poate fi folosit si cu o macara de mici dimensiuni si, datorita punctelor de motura obisnuite pentru vehiculele Unimog, suprastructurile pot fi demontate si montate foarte usor, astfel, pentru un singur vehicul putand fi folosite mai multe suprastructuri.

U20 mai poate tracta trailere cu diferite sarcini utile: sub 3,5 tone cu sistem de franare propriu si pana la 13 tone cu un sistem de franare ajutator. Modelul este echipat cu echipament hidraulic pentru basculare, un comutator pentru PTO in fata, o treapta PTO inclusa in schimbatorul de viteze. Inima noului Unimog este un motor Mercedes-Benz cu patru cilindri ce poarta designatia OM 904 LA. Acest propulsor turbodiesel produce 115 kW (156 CP) dintr-o cilindree totala de 4,25 litri. Prin intermediul tehnologiei BlueTec, nivelurile de emisii se incadreaza in reglementarile Euro 4. Rezervorul auxiliar de AdBlue este montat pe partea stanga a cadrului, in imediata apropiere a rezervorului de combustibil (care are o capacitate de 145 de litri). Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze mecanice (UG 100/8) cu opt trepte. in ultima treapta de viteze vehiculul atinge o viteza maxima de 90 km/h, ceea ce il face potrivit, spre deosebire de celelalte vehicule din gama off-road pentru constructii, pentru viteze mari si poate folosi conexiunile de tip autostrada pentru a ajunge de la un santier la altul. Spre deosebire de U300, noul Unimog U20 este echipat cu o cabina din otel, complet reproiectata si care este situata exact deasupra motorului.

De la calitatea manufacturii si pana la componentele tehnice precum electronica, cabina reflecta standardele internationale Mercedes-Benz. Grila radiatorului cu steaua Mercedes, montata in centru, seamana cu o restilizare a celei de la U300. Partea fata a Unimog-ului prezinta un design modern, semnalizatoarele sunt incluse in corpul cabinei, iar blocurile optice sunt montate in bara fata. Acest nou tip de cabina asigura o vizibilitate crescuta atat in fata, cat si in spatele vehiculului (datorita ferestrei de dimensiuni generoase, aflata deasupra locului de dormit). Volanul este ajustabil in inaltime si profunzime, in usi si in jurul panoului de bord exista compartimentele de stocare, iar scaunul din mijloc se pliaza transformandu-se intr-un spatiu de stocare. Producatorul anunta pentru acest nou model preturi substantial mai reduse decat cele ale gamei U300.

Pana acum nu a fost gasit un succesor demn de a inlocui vechile modele de 7,5 tone, deoarece niciun alt camion sau cap-tractor cu tractiune integrala nu indeplinea cerintele tipice la care raspunde in mod obisnuit un Unimog. Noul U20 foloseste sasiul si tehnologia de transmisie a clasicului Unimog, dar cu un ampatament redus cu 2.700 mm. Acest lucru face ca lungimea vehiculului sa devina asemanatoare cu aceea a unui autoturism (4,9 metri), unghiul de bracaj al acestui vehicul fiind de 12,8 metri, U20 fiind, de altfel, un cal de povara extrem de compact si usor de manevrat.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.