Rezultatele proaste obtinute au determinat producatorul din alianta cu Renault (brand binecunoscut pentru modelele sale de 5 stele) sa modifice modelul de serie si sa ceara o noua sesiune de teste cu pick-up-ul upgradat.

In urma testelor, specialistii de la Euro NCAP au descoperit ca siguranta pasagerilor nu se numara printre prioritatile producatorilor de pick-up-uri. Pick-up-urile au fost si sunt, in mod traditional, cumparate pentru functionalitatea lor, fiind folosite in special in scopuri comerciale. in ultimii ani, cererea pentru acest tip de vehicule a crescut (in Europa cererea a crescut in 2007 cu 7,2% fata de 2006). De asemenea, unii producatori de automobile incearca sa atraga cumparatori din randul familistilor, ceea ce a atras atentia celor de la Euro NCAP.

Rezultate slabe

Citeste si:

Ingrijorarile specialistilor au fost confirmate, atat Nissan Navara, cat si Isuzu D-MAX/Rodeo inregistrand scoruri proaste in cazul testelor pentru pasageri adulti. Navara a primit o singura stea din cinci in urma acestor teste, un scor extrem de prost. Scorul nesatisfacator a fost obtinut deoarece airbag-ul frontal se declansa cu o oarecare intarziere. in consecinta, Nissan a anuntat o campanie prin care intentioneaza sa imbunateasca soft-ul airbag-urilor de la toate modelele Navara care au fost produse pana acum. Isuzu D-MAX/Rodeo a inregistrat de asemenea un scor slab, de numai doua stele in cazul testelor pentru adulti, viata acestora fiind pusa in pericol in special din cauza leziunilor din zona pieptului. Cel mai bun dintre pick-up-urile testate a fost Mitsubishi L200, care a primit un respectabil scor de 4 stele, in cazul testelor pentru adulti.

Revizuirea Navarrei

La inceputul lunii martie, Euro NCAP a comunicat rezultatele pentru varianta revizuita a Nissan Navara. Pick-upul a reusit de data aceasta trei stele la protectia adultilor aflati in interiorul vehiculului. Testele mai timpurii ale Euro NCAP au determinat Nissan sa modifice toate vehiculele in productie si sa initieze o Campanie de Service pentru a rescrie software-ul pentru toate modelele Navaras produse incepand cu anul 2005. Nissan a cerut institutului independent european Euro NCAP sa testeze vehiculul modificat pentru a se asigura ca modificarile au avut succes. Noul rezultat Euro NCAP arata ca Nissan a reusit sa indeparteze riscul producerii unor raniri grave, riscuri observate la primul test. Dr. Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a spus: "Nissan s-a comportat intr-un mod responsabil in ceea ce priveste descoperirile noastre. Euro NCAP spera ca, in cel mai scurt timp, se va accelera Campania de Service si producatorul nipon se va asigura ca toate modelele vor fi upgradate in asa fel incat sa corespunda noilor parametri de securitate".