Auto 3 Aprilie 2008 00:37
Conceptul de design "kinetic" este definitoriu pentru actualul Ford Focus. Faceliftul reuseste sa aduca un aer proaspat in clasa compacta si este foarte probabil ca vanzarile Focus in Europa sa creasca foarte repede, chiar daca modelul se afla la jumatatea duratei de viata.

Noul Focus incorporeaza elementele cheie ale limbajului de design expresiv, contemporan, deja cunoscut de la Ford S-MAX si noul Ford Mondeo. Lucrul care este evident de la inceput este noua portiune frontala, in special forma noua, dinamica a capotei si deschiderea marita, trapezoidala a noii grile inferioare, plus noul model de faruri.

Modificarile nu se rezuma doar la design
Noul Focus va fi dotat si cu o transmisie optionala "PowerShift" cu dublu ambreiaj, in sase trepte, precum si cu un turbodiesel care emite doar 120 g de dioxid de carbon pe kilometru, pe langa motorul ECOnetic care emite doar 115 g/km. Evident, au fost adaugate si gadgeturi precum monitorizarea presiunii in pneuri, priza de 230 volti sau stopuri spate cu LED.

Au fost aduse modificari si la interior, instrumentele de bord fiind redesenate, pentru a oferi o mai buna vizibilitate, si au o iluminare pe fundal pe rosu, spre deosebire de verdele anost al fostului model. Echipamentele de control pentru noul echipament audio si ale sistemului de climatizare au fost si ele optimizate.

Consola centrala este si ea redesenata pentru echiparile superioare, pentru a include elemente de kinetic design. Cotiera amovibila include spatii de stocare in partea din spate, precum si o sursa de curent de 230 de volti si o conexiune USB. In echiparile premium va fi disponibil si un buton Start/Stop.

Noi transmisii si motoare
Cei de la Ford spun ca au imbunatatit si calitatea materialelor, partea superioara a bordului si panourile usilor fiind dintr-un material plastic moale, placut la atingere. De asemenea, au fost adaugate noi culori pentru tapiterie.

Pe noul Focus va fi dis­ponibila transmisia Power­Shift, ce va functiona intr-o ma­nie­ra similara celor din Formula 1, in care un sistem cu dublu ambreiaj preselecteaza urmatoarea viteza chiar daca masina se afla inca intr-o treapta de viteze. Pe masura ce computerul gestioneaza transferul de la o viteza la urmatoarea, cele doua ambreiaje permit un cuplu continuu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.