Importatorul Ford in Romania a organizat un drive test cu noul model Focus, la care am fost si noi invitati. “Noul” Focus, asa cum este el prezentat oficial nu este - de fapt - nou. Este vorba de un facelift, dar cu modificari substantiale, in special in privinta designului.

Mai concret, doar plafonul masinii nu a fost deloc modificat. In rest, toate elementele de exterior au fost redesenate: spoilerul fata, proiectoarele, grila - care este acum trapezoidala, capota - care a primit doua nervuri, pasajele rotilor (mai proeminente) etc. Blocurile optice au o cu totul alta forma si – spun cei de la Ford – o mai mare eficienta la capitolul dispersie a luminii. Oglinzile laterale au acum o suprafata mai mare si inglobeaza semnalizatoare, iar luneta este si ea mai mare pentru o mai buna vizibilitate. De asemenea, versiunile superioare de echipare dispun de stopuri cu tehnologie LED.

Prin aceste modificari, cei de la Ford au dorit sa integreze si noul Focus in limbajul actual de design (kinetic), alaturi de Mondeo, Galaxy si S-Max.

Citeste si:

Drive-test: Primele impresii de la bordul noului Ford FocusLa interior, pe langa mici retusuri estetice ale plansei de bord exista si schimbari importante. Ceasurile de bord sunt altele (si chiar arata bine), display-ul computerului de bord este semnificativ mai mare, iar cei interesati pot alimenta chiar si un laptop sau o imprimanta de la o priza de 230 V. De asemenea, exista alt sistem audio (Sony), alt sistem de navigatie (Blaukpunkt), dar si port USB.

Drive-test: Primele impresii de la bordul noului Ford FocusSa revenim la partea cea mai importanta a testului: condusul. Traseul ales de organizatori a cuprins autostrada A1, apoi directia Rucar Bran, Sfantu Gheorghe si - destinatia finala - Baile Tusnad. Traseu variat, cu portiuni de viteza (autostrada), dar si cu drumuri virajate, in urcare (pe care este greu sa mergi cu masina personala, daca nu-ti e indiferenta).
La dus am avut la dispozitie un hatchback in 5 usi cu motor pe benzina de 1,6 litri si 100 CP, cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte. Parerea mea este ca acest motor ar trebui sa-l luati ca fiind primul din oferta de propulsoare. Mai exista un motor de 1,4 litri si 80 CP, dar nu l-as recomanda decat celor care nu prea ies din oras cu masina. Motorul de 1,6 litri de pe masina de test isi face treaba fara probleme, dar doar daca este tinut in ture. Situatie in care nu te lasa la depasiri mai din scurt si mentine usor viteze mai putin legale pe autostrada, dar se si aude in habitaclu (tocmai din cauza ca trebuie turat destul de serios). Tocmai din aceasta cauza spun ca ar trebui sa-l preferati celui de 1,4 litri si 80 CP.