Nicio masina pe care am testat-o nu a mai fost atat de indelung privita, analizata, pipaita chiar de ceilalti soferi, dar si de pietonii care au intalnit-o in trafic sau parcata.

Adulti sau copii, femei si, paradoxal, mai cu seama barbati s-au sucit, s-au invartit, sau facut atenti unul pe celalalt, au comentat, au analizat, au fotografiat si au trecut mai departe cu zambetul pe buze. E greu de spus cati dintre ei s-au indreptat catre un showroom Fiat, insa e usor de intuit ca multi sau intrebat cum le-ar sta in mogaldeata dragalasa pe care tocmai au vazut-o.

Mic si plin de sarm, noul 500 este cel mai reusit model din actualul portofoliu Fiat. Calitatea care razbate din fotografii exista si in realitate, iar senzatiile pe care le intuiesti in momentul admirarii pozelor sunt surclasate de cele reale, oferite de masina dupa urcarea la volan.

Am condus un Cinquecento propulsat de cel mai mic motor diesel de pe piata, 1.3 Multijet. Cei 75 de cai-putere sunt suficient i pentru cerintele traficului urban, cuplul oferit foarte jos si consumul foarte redus fiind doua atuuri importante. Din pacate, motorul devine zgomotos la viteze ridicate, atunci cand functioneaza la peste 3.000 rpm.