Dar, cum TATA este una dintre cele mai mari companii din India, o fosta colonie britanica, este clar ca nu avem de-a face cu un joc "de-a mama si de-a tata". Iar, la nivel psihologic, instrainarea "bijuteriilor coroanei" catre niste fosti supusi ai Regatului Unit ar putea duce la depresie nationala in "Albion". Nu sunt vorbe in vant si nici nu este o afirmatie in cautare de senzational!

Dar, cu ani in urma, dupa ce BMW a achizitionat Rover, britanicii au reactionat dur si nu au mai cumparat Rover, punand firma pe butuci, in ciuda investitiilor si a incercarilor de relansare germane. si atunci a fost vorba de nemti si de Rover... Iar acum vorbim de Jaguar si de Land Rover, doua simboluri ale istoriei industriei auto din "insula", si de niste fosti colonisti, chiar daca in ziua de astazi India este un stat de sine statator, cu o economie in plina expansiune.

Asa a fost sa fie, insa. Sau, mai bine spus, asa au facut americanii de la Ford sa fie, deoarece politica lor de piata dupa preluarea Jaguar a cam dat chix. Shit happens! Ford a cumparat Jaguar in 1989, iar in 1999 compania a devenit parte a Premier Automotive Group, alaturi de Aston Martin, Volvo Cars si, mai tarziu (2000), Land Rover. Ideea celor de la Ford de a crea un concern-gigant, care sa ofere alternative de deplasare in toate segmentele de pe piata, a fost buna. Ford a vrut sa faca precum cei de la Volkswagen, care au cumparat tot ce le-a picat in mana (SEAT, Skoda, Bentley, Lamborghini, etc.).

Cel putin, aceasta este parerea mea. Dar i-a "omorat" practica. VW a reusit sa foloseasca platforme si piese componente comune in interiorul grupului, fara a stirbi identitatea nici uneia dintre marcile sale. Ford, nu. Concret, de exemplu, VW foloseste aceleasi butoane pentru comanda geamurilor electrice atat la modelele SEAT sau Skoda, cat si la Audi.