Propulsoarele cu sase cilindri in linie sunt specialitatea constructorului bavarez. Bine, in ultimii ani au luat premii si pentru V8-uri si V10-uri, dar "6L"-urile au un loc bine stabilit in istoria BMW. Z4 3.0 Si beneficiaza de aportul ultimei generatii de bijuterii "straight-six", ce stabileste noi standarde in clasa sa, in ceea ce priveste rafinamentul si dinamicitatea. "6L"-ul de 3.000 centimetri cubi ofera o putere litrica impresionanta pentru un motor aspirat (88 CP/litru), o elasticitate extrema (cuplu motor de 315 Nm, constant pe o plaja larga de turatii - 2.500-4.000 rpm) si cel mai mic consum specific de combustibil. Iar performantele masinii sunt pe masura.

Z4 3.0 Si sprinteaza pana la 100 km/h in numai 5.7 secunde si accelereaza de la 80 la 120 km/h, in treapta a IV-a, in doar 5.5 secunde. Datele sunt furnizate de constructor, este adevarat, dar eu il cred pe cuvant. Este suficient sa te urci la volan si sa "mangai" de cateva ori acceleratia, si iti dai seama, imediat, de ce poate masina. De depasirile facute la secunda, nici nu mai vorbesc. In multe cazuri, nu este necesara nici macar retrogradarea treptei de viteza. Totusi, daca este nevoie sau, pur si simplu, vrei sa te joci, este suficient sa apesi acceleratia la fund (kick the pedal to the metal...). Functia "kick-down" a cutiei automate de tip Tiptronic se face simtita imediat, masinaria dand cate inferioare sunt necesare, pentru a scoate totul din motor.

GT autentic

BMW Z4 Roadster dispune de toate ingredientele unui GT decapotabil autentic: bot lung, consola spate scurta, propulsie, scaune dispuse deasupra puntii spate, pentru a maximiza senzatiile si "trairile" transmise pilotului si pasagerului din dreapta, si, evident, acoperis amovibil din material textil.