Concurenti. I10 inlocuieste modelul Atoz, care nu a fost comercializat in Romania. Prin prisma dimensiunilor si a pretului (7.961 de euro cu toate taxele), cele mai importante modelele cu care va concura noul venit pe piata noastra sunt Chevrolet Matiz, Fiat Panda si Citroën C1. Desi face parte din acelasi grup cu Kia, iar cei doi producatori obisnuiesc sa utilizeze platforme tehnice identice pentru modele similare, Hyundai a apelat la o arhitectura diferita pentru noul i10, renuntand la cea folosita in prezent de Kia Picanto.


Putin mai lung de 3,5 metri, dar cu un portbagaj de 225 de litri (capacitatea de incarcare poate fi marita prin rabatarea banchetei), i10 dispune de atuuri certe pentru batalia cu traficul citadin si incursiunile saptamanale la cumpa raturi. Totusi, in pofida pretent iilor constructorului asiatic, e dificil de crezut ca micul model ar putea sa transporte fara probleme cinci adulti cu bagajele aferente intr-o excursie de lunga durata.

Pentru a nu complica lucrurile, i10 dispune de un singur motor. Unitatea pe benzina de 1.1 litri dezvolta 67 de cai-putere si un cuplu maxim de 98 Nm. In aceste conditii, performantele modelului sunt mai degraba modeste: 15,6 secunde de la zero la 100 km/h si o viteza maxima de 152 km/h. Pe de alta parte, consumul mediu oficial nu depaseste 5 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon se situeaza la un nivel scazut: 119 g/km.