Lansarea in Romania al modelului de clasa compacta i30 a celor de la Hyundai in luna septembrie si prezentarea in premiera o data cu deschiderea Salonului International de Automobile de la Bucuresti, din octombrie 2007, au adus marcii un avans al vanzarilor pe acest segment.

In perioada septembrie-decembrie 2007, i30 s-a vandut in 297 de unitati, ceea ce a reprezentat aproximativ 5,7% din vinzarile de 5.242 de unitati ale marcii coreene pe piata romaneasca in aceeasi perioada. Cei mai multi clienti romani au preferat varianta de baza, de 1,4 litri si 109 cai-putere, modelul fiind cumparat de 157 de clienti.

Varianta mai puternica pe benzina de 1,6 litri si 122 de cai-putere a fost achizitionata de 22 de clienti. Versiunea pe motorina, de 1,6 litri si 115 cai-putere, a fost preferata de 118 clienti.

Citeste si:

In primele trei luni ale acestui an insa situatia s-a schimbat. Modelul i30 si-a adjudecat tot mai multi clienti si a ajuns sa reprezinte 30,3% din vanzarile totale ale marcii Hyundai pe piata romaneasca in primul trimestru. Astfel, din cele 2.591 de masini vandute in total, 785 de unitati au fost i30.

Varianta de motorizare de baza a ramas preferata romanilor, inregistrand 533 de cereri. In cazul dieselului, au fost vandute 234 de unitati, iar pentru motorizarea de 1,6 litri pe benzina au fost comercializate 18 unitati. Pentru anul 2008, oficialii importatorului estimeaza vanzari de 2.000 de unitati pentru modelul i30.

Hyundai i30 imparte aceeasi platforma cu fratele de concern, Kia Cee’d. Diferentele la nivel vizual dintre cele doua masini sunt date de forma farurilor si a stopurilor, dar si a grilei radiatorului. Modelul i30 masoara 4,24 de metri in lungime, 1,77 de metri in latime si 1,48 de metri in inaltime. Ampatamentul masinii este de 2,65 de metri.