Astfel, Jerry York, consultant al grupului Tracinda (care a achizitionat 5,6% din Ford), este de parere ca unitatea producatoare a automobilelor Ford ar trebui sa renunte la cele doua branduri ale sale, Mercury si Volvo.

Cele doua marci Ford sunt vulnerabile din cauza faptului ca in ultimii cinci ani au inregistrat un declin in vanzari, de 36 si, respectiv, 4%, conform Business Week.

Totodata, majoritatea celor care cumpara modelele Mercury, Mariner SUV, sunt persoane in varsta, trecute de 50 de ani.

Cu scopul de a se repozitiona pe piata auto, Ford a vandut, luna trecuta, brandurile Jaguar si Land Rover producatorului indian de automobile Tata Motors pentru 2,3 miliarde de dolari (1,48 miliarde euro) si, anul trecut, marca Aston Martin.

Citeste si:

Astfel, Volvo a ramas cel mai important jucator al companiei Ford, cu o valoare globala incontestabila si cu o reputatie recunoscuta pentru siguranta pe care o promoveaza, drept pentru care, oficialii ambelor companii neaga vanzarea brandului auto.

Strategia pe care o promoveaza Ford este de a imbunatati marca Volvo, in asa fel incat sa nu mai fie nevoie sa o vanda, cel putin pentru moment, a afirmat Alan Mulally, CEO Ford.

In plus, Robert Lutz, vicepresedinte al departamentului de dezvoltare strategica din cadrul General Motors, a declarat, in urma cu cativa ani, ca GM detine prea multe branduri si ca este necesara renuntarea la marcile de masini mai putin performante, care nu dau randament.

Pentru a se mentine pe piata, GM si-a repozitionat brandurile, cele mai putin productive unindu-le in doua canale de retail, Buick-Pontiac-GMC si Cadillac-Hummer-Saab, iar pe cele mai puternice, Chevrolet si Saturn, le-a singularizat.