Auto 9 Mai 2008 23:40
Reputatia de "rege al tuturor drumurilor" este pastrata de cea de-a saptea generatie Toyota Land Cruiser. Dar greutatea modelului V8 si lipsa pneurilor adecvate isi spun cuvantul, masina transformandu-se din print in cersetor (... de sufa) pe suprafetele mocirloase.

Modelul Toyota Land Cruiser are o istorie de peste 50 de ani, perioada in care autointitulatul "rege al tuturor drumurilor" nu a ratat nici o ocazie pentru a stabili noi standarde in clasa sa. Iar noua Serie 200 (V8-ul) nu se abate de la regula, beneficiind de cea mai avansata tehnologie a momentului, care transforma aproape orice suprafata de rulare, "on" sau "off-road", intr-un drum lipsit de griji. Bine, aproape orice suprafata.

Daca iarba e uda, pamantul musteste de apa iar masina nu este incaltata cu pneuri de noroi, nici macar cu niste A/T-uri (All Terrain) cat de cat mai profilate, tehnologia paleste in fata legilor fizicii, V8-ul afundandu-se neputincios. De asemenea, nici electronica nu poate fi decuplata total, de la o anumita viteza in sus sistemul antipatinaj activandu-se automat. si, din pacate, cum rotile se invarteau aproape in gol, vitezometrul sarea peste aceasta viteza... Mda, asta e, tehnologia ne omoara!

Sasiu separat

Noul Land Cruiser V8 are sasiu separat, ca orice off-roader care se respecta, si nu caroserie autoportanta. Acest lucru confera masinii o rezistenta la torsiune net superioara si, implicit, un avantaj in teren accidentat. Unghiurile de atac si degajare destul de generoase (32 si, respectiv, 24 de grade) permit atacarea fara probleme a rampelor abrupte, iar garda la sol de peste 22 de centimetri nu creaza probleme la trecerea peste obstacole sau la abordarea taluzurilor. Mai mult, masina dispune de bare stabilizatoare decuplabile automat, ceea ce face ca suspensia spate sa aiba o cursa de pana la 68 de centimetri in off-road. Iar numeroasele sisteme electronice imbarcate (HAC - sistem de asistare la plecarea din rampa, DAC - sistem de asistare la coborirea pantelor, CRAWL Control - sistem ce controleaza turatia si puterea motorului, precum si franele, ajutand soferul sa se "tarasca" prin noroi fara a mai avea grija pedalelor de acceleratie si frana) transforma Land Cruiser-ul V8 intr-un adevarat robot. Dar, asa cum v-am spus, cu limitele sale, legile fizicii neputand fi invinse nici de electronica, nici de diferentialele blocante. Cel mult, pot fi putin sfidate, dar trebuie sa ai masina echipata corespunzator.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.