Auto 9 Mai 2008 23:45
Mai mare nu inseamna intotdeauna mai bine. Poate doar in unele cazuri si, si atunci, ar putea fi discutabil. Nu are rost sa intram pe teren "minat"!

In ceea ce priveste masinile, in general, si cele 4x4, in special, lucrurile sunt mult mai simple. Terenul accidentat, obstacolele, vadurile, varfurile de panta, etc. nu priesc automobilelor mari si grele. Practica a demonstrat acest lucru. Iar Mercedes-Benz, un nume de referinta in acest domeniu, revine si demonstreaza "teoria", prezentand noul GLK.

GLK-ul este mai scurt decat nava-amiral GL-Klasse, lucru spus clar de "K"-ul din nume, care este prescurtarea cuvantului "Kurz" (scurt, in germana). Iar "G"-ul are rolul de a aduce aminte de regele neincoronat al off-road-ului, G-Klasse. Mai mult, noul SUV (Sport Utility Vehicle) Mercedes are numai 4.528 mm lungime, 1.840 mm latime si 1.689 mm inaltime, ceea ce il propulseaza in clasa SUV-urilor premium compacte, alaturi de BMW X3, Audi Q5 si Volvo XC60. Interesant!

Expresivitate distincta

Mercedes GLK face un pas in fata in ceea ce priveste expresivitatea design-ului. Evident, nimeni nu s-ar putea indoi ca ar fi un Mercedes chiar daca l-ar vedea de la distanta. Dar caroseria bine proportionata a SUV-ului si modul armonios in care se intrepatrund liniile clasice, drepte, cu cele curbe si elegante aduc aminte de rafinamentul limuzinelor constructorului german. Iar suprafetele plane, de mari dimensiuni, combinate cu elemente proprii masinilor off-road, precum consolele scurte, montantii subtiri si parbrizul nu foarte inclinat, contribuie si ele la imaginea de ansamblu. Unghirile de atac si degajare (23 & 25 de grade) si garda la sol generoasa (201 mm) anunta ca noul GLK nu va face mofturi la aventurile in teren.

Agilitate controlata

Suspensia modelului GLK beneficiaza de sistemul Agility Control, care rezolva in mare parte problemele de ruliu si stabilitate specifice SUV-urilor.

O suspensie normala nu poate si sportiva pe sosea si agila si confortabila in off-road. Daca se pune accentul pe sportivitate si tinuta de drum, suspensia si, mai ales, amortizoarele trebuie sa dea dovada de fermitate, ceea ce afecteaza confortul si limiteaza capacitatile masinii in teren accidentat. Iar, daca vehiculul dispune de o suspensie mai moale, pierde la capitolul tinuta de drum. Agility Control insa, combina cele doua tipuri de suspensie, forta de absorbtie a amortizoarelor fiind flexibila si nu lineara.

In mod normal, pe sosea sau pe drumuri usor accidentate, sistemul raspunde incet, imbunatatind confortul si comportamentul off-road al masinii. Dar daca se conduce dur si se fac manevre bruste, Agility Control intareste amortizoarele, asigurand o manevrabilitate optima. Trebuie vazut insa, cum va sta sistemul la capitolul fiabilitate...


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.