Jurnalistii de la Autocar au aflat ca BMW lucreaza deja la urmatoarea generatie BMW M5, care urmeaza sa fie lansata in 2011, dupa ce, in 2010, va debuta noul BMW Seria 5.

Cu actualul M5, germanii au plusat serios la capitolul motor si implicit performante, renuntand la propulsorul V8 de 400 CP si adoptand unul V10 de 507 CP, despre care spun ca foloseste multe solutii tehnice inspirate din Formula 1.

Ei bine, urmatoarea generatie M5 va avea, se pare, acelasi motor V10, dar cu cilindreea marita la 5,5 litri si cu un turbocompresor care va duce puterea maxima la 550 CP. Aici este o alta premiera BMW, pentru ca viitorul M5 va fi primul "M" care va dispune de un motor turbo.

Prin adoptarea compresorului, BMW va reduce probabil turatia de putere maxima pentru a inregistra progrese la capitolul economie de combustibil. De asemenea, cei de la Autocar afirma ca germanii ar putea dota masina si cu alte sisteme menite sa taie "pofta" de benzina a propulsorului, dar fara a afecta performantele. Asa ca e posibil sa vedem pe urmatorul M5 sistemul Stop/Start, care opreste motorul in situatii de trafic aglomerat, cand masina nu inainteaza intr-o perioada de timp (pornirea fiind facuta apoi automat), dar si un nou alternator/generator care va acumula inclusiv energia generata in timpul franarilor.