O masina extrem de rapida, care a detronat constructorul italian Bugatti, ce detinea cea mai rapida masina de pana acum, modelul Veyron, o masina capabila sa atinga 402 km/h, dar care, la fel ca si rivalul sau italian, nu exceleaza la capitolul estetica. Acest lucru se datoreaza, ca in fiecare caz, aerodinamicii care ocupa un rol extrem de important in realizarea unui astfel de bolid. Iar o forma aerodinamica ce poate avantaja un asemenea model nu inseamna totodata si cel mai aratos aspect.

Masina de strada sau bolid de Formula 1

Limita de 420 de km/h devine posibil de atins pentru Faster One datorita unui motor V8 biturbo, ce dezvolta 900 CP, plasat intr-o masina ce cantareste doar 1.100 kg. Astfel, raportul putere-greutate este unul de exceptie: 1,22 kg/CP. Cu o tractiune ce se exercita pe toate cele patru roti ale masinii, aceasta “ghiulea” ajunge de la 0 la 100 km/ora in doar 2,5 secunde, iar pentru a ajunge la 300 km/ora ii trebuie doar 16,2 secunde. Tractiunea acestei masini este "dirijata" de o cutie de viteze semiautomata, in sase trepte, ce poate fi actionata prin manetele dispuse pe volan. Timpul dintre trepte este de doar 50 milisecunde. De asemenea, pentru un control mai bun asupra masinii, Faster One este echipat cu un sistem de control al tractiunii, comparabil cu cel din Formula 1, ce limiteaza efectele derapajului.

Pentru a stapani furia dezlantuita a hergheliei de cai amplasata sub capota lui Faster One, modelul este echipat cu un sistem de franare asistat de ABS, format din patru discuri ceramice ventilate de 15 inci dispuse pe toate rotile masini si cu 12 pistoane. Pentru a se asigura ca masina va reusi sa franeze in timp util, inginerii elvetieni au adaugat la sistemul de franare si un eleron automatic ce se activeaza la actionarea franelor, jucand rolul de frana de aer. Dimensiunile masinii sunt destul de mici, lungimea este de 4,5 metri, latimea abia depaseste doi metri, iar pentru a intra in masina, cu inaltimea de doar
1,15 metri, trebuie depuse ceva eforturi, oricum de inteles pentru un model sport.

Invelisul lui Faster One este format in intregime dintr-o fibra de carbon superusoara, dar foarte rezistenta, care alaturi de aerodinamica lucrata pe calculator si testarea in tunele speciale de aer de catre expertii elvetieni, recunoscuti pentru precizia cu care lucreaza, reusesc sa confere bolidului Weber rezistenta de care are nevoie de a rula la asemenea viteze, dar si o stabilitate exceptionala. Masina este perfect "decupata", in asa fel incat fortele aerodinamice sa fie cat mai putin sesizabile la viteze de peste 400 de km/h. Tehnologia ce face ca in timpul rulajului forta aerului sa apese masina tinand-o pe sosea in loc sa decoleze este depasita doar de masini care sunt special create pentru curse, unde legislatia permite echipari non-standard.

Interior de masina de curse

Citeste si:

La interior, Faster One are doar doua locuri, desenate dupa modele de curse, cu piele ce reda un aspect vizual de masina de competitie si care ofera un confort destul de bun, atat de bun cat poate oferi o masina de acest gen.

Cei doi pasageri ai masinii sunt protejati de o celula de siguranta din fibra de carbon, asemanatoare celor din competitiile de mare viteza. Tot pentru protectia pasagerilor constructorul elvetian a dotat masina cu centuri de siguranta in sase puncte de prindere precum cele ale modelelor de curse.

Volanul preluat din Formula 1 este dotat cu un panou de comanda ce are integrate manetele pentru schimbatorul de viteze, controlul tractiunii, dar si alte sisteme ce reduc din efortul depus de sofer in timpul condusului, mai ales ca la o asemenea viteza mainile isi au locul doar pe volan.

De asemenea, pentru a oferi o lejeritate si mai mare in timpul condusului, masina este echipata cu un sistem GPS ce are integrata o camera video ce permite soferului sa vada ce e in spatele sau atunci cand ruleaza in fata, dar mai ales cand da cu spatele.

Probabil cum multi se asteapta, modelul de la Weber Sportcars nu este cea mai ieftina masina. Fiind un bolid ce poate atinge 420 km/h, echipat cu atat de multe sisteme inspirate din modelele de curse, Faster One costa "doar" 993.000 euro, desi exteriorul spune mai putin.