Dacia se pregateste sa intre intr-o noua era in perioada 2008-2009. Masina cu cinci usi, Dacia Sandero, se afla deja in productie la Mioveni si in teste pe strazile din Romania. Lansarea oficiala este prevazuta pentru sfarsitul lunii viitoare, dupa cum au anuntat oficialii Dacia. Pana la toamna, se pregateste si lansarea unui facelift pentru Logan sedan. Din 2009, gama Dacia va fi completata de un crossover, posibil cu tractiune 4x4.

Lansat anul trecut pe pietele din America de Sud, sub brandul Renault, Sandero va putea fi comandat si in Franta, incepand cu aceasta saptamana. Din 2009, Renault Sandero va intra in productie si in Rusia si Africa de Sud.

Preturile pentru Renault Sandero incep de la 7.800 de euro pentru varianta de baza, de 1,4 litri si 75 de cai-putere, pe piata franceza. A doua motorizare disponibila deocamdata este tot una pe benzina, cea de 1,6 litri si 90 de cai-putere.

Pretul maxim pentru Renault Sandero pe piata franceza ajunge la 10.900 de euro. Modelul este cu 300 de euro mai scump decat varianta Logan sedan, comercializata in Franta. Vor exista, ulterior, si cele doua dieseluri de 1,5 litri, de 70, respectiv 85 de cai-putere. Modelul va avea o garantie standard de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

In Romania insa, Dacia Sandero va avea o garantie la jumatate fata de cea oferita pe plan international, adica de 18 luni si 100.000 de kilometri. Oficialii Dacia au explicat ca aceasta decizie este strict legata de pretul final, care va fi mai mic in Romania, insa nu au anuntat care va fi pretul de pornire.

Citeste si:

Deocamdata, directorul general al Dacia, François Fourmont, a declarat ca pretul pentru Dacia Sandero nu va depasi 9.500 de euro, pentru varianta de echipare de varf.

Cel mai probabil insa, se referea la echiparile disponibile pe motorizarea de 1,6 litri si 90 de cai-putere. Hatchback-ul Dacia Sandero are o lungime de 4,02 metri, in timp ce latimea masinii este de 1,746 metri, iar inaltimea de 1,53 metri. Garda la sol masoara 15,5 centimetri. Ampatamentul masinii va ajunge la 2,59 metri. Volumul portbagajului va fi de 320 de litri, iar cu bancheta spate rabatata acesta va depasi 1.050 de litri.

Versiunile de echipare vor fi: Sandero, Ambiance, Preferance, Laureate si Prestige. Special pentru Dacia Sandero, 12 furnizori de componente si-au deschis fabrici in Romania. Investitia totala pentru dezvoltarea si fabricarea Dacia Sandero in Europa se ridica la 147 de milioane de euro.

Dacia Sandero este primul model care va purta noua sigla Dacia. Prezentata la Salonul Auto de la Geneva din martie 2008, o data cu lansarea Sandero, sigla noua va fi montata initial doar pe acest model. Vechile sigle vor fi inlocuite treptat si la celelalte masini Dacia care urmeaza sa fie produse.
Pe noua sigla a companiei este inscriptionat, cu albastru, numele Dacia in partea superioara. Forma siglei este apropiata de cea a literei „U“ si are un aspect cromat. Actuala emblema Dacia seamana cu un scut, iar numele companiei este inscriptionat cu litere cromate pe fond albastru.