Cresterea succesiva a cotatiilor barilului de petrol pe plan international se reflecta nu doar la pretul de la pompa afisat de companiile petroliere, ci si in vanzarile de pe pietele auto europene. Pretul barilului de petrol s-a majorat de la 100 de dolari, pe 2 ianuarie 2008, pana la 120 de dolari, pe 22 aprilie. Numarul de masini noi inmatriculate in Europa in primele patru luni din acest an a crescut cu 1% comparativ cu perioada similara din 2007 si a ajuns la 5,575 milioane de unitati.


Pe plan local, scumpirea motorinei in raport cu benzinele, la care se adauga procesul de maturizare a pietei auto romanesti au fost factorii care au condus la o incetinire accentuata a ritmului de crestere a pietei auto.

Mai mult, o data ce pretul motorinei comercializate in Romania l-a depasit pe cel al benzinelor cu peste 10 eurocenti pe litru, avantajul competitiv al dieselului a fost aproape anulat. Tot la capitolul dezavantaje sunt trecute preturile inca mai mari de achizitie ale unei masini noi pe motorina, dar si reviziile mai scumpe si mai dese, comparativ cu un autoturism pe benzina. Strict in termeni de costuri, atuurile dieselului in raport cu benzina au ramas consumul mai redus de combustibil si emisiile de dioxid de carbon mai scazute, care sunt luate in calcul pentru taxa de poluare auto, de exemplu.