Auto 26 Mai 2008 22:56
Seat este pe val in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), acolo unde brigada Leon TDI matura totul in cale. Dupa primele trei etape, primii patru piloti din clasamentul general concureaza pe un Seat turbodiesel, situatie care a declansat o neliniste profunda in randurile celor care sustin „dreptul inalienabil“ la victorie al motoarelor aspirate pe benzina.

Caracter dual
Intamplarea a facut sa testam recent un Leon sportiv de uz cotidian. Un FR adica. Pe benzina, desigur. Dar cu supraalimentare turbo. Benzina, intrucat consideram la randul nostru ca aceasta e varianta care ofera mai multa satisfactie, si turbo, fiindca o masina domestica trebuie sa se descurce si daca nu e tinuta tot timpul cu turometrul „pe rosu“.

Ca sa fie tacamul complet (sau comoditatea maxima), transmisia puterii la roti a fost asigurata de excelenta cutie automata cu sase trepte DSG.

Cu cei 200 de cai-putere dezvoltati de motorul 2.0 TFSI, directia agera, sasiul echilibrat, suspensia incordata si franele muscatoare, FR-ul etaleaza un caracter dual de invidiat: sportiv competent (nicio surpriza aici), dar si docil, complice - atunci cand situatia o impune.

Pretul, un mic obstacol
La 20.859 de euro CIP, Leon FR este cu aproximativ 500 de euro mai ieftin decat „omologul“ Golf GTI (21.373).


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.