"Pana la sfarsitul acestui an vom decide asupra automobilului low-cost. Vom vedea daca este mai viabil sa scoatem o Fabia mai ieftina, pentru anumite piete, ori daca vom crea un model complet nou", a declarat miercuri seara, agentiei Mediafax, directorul de comunicare al Škoda, Martin Lauer, prezent la lansarea noii generatii Škoda Superb. El a precizat ca exista sanse ca decizia asupra masinii low-cost sa fie amanata pentru 2009.

Intrebat daca modelul Fabia, aflat in prezent la a treia generatie, va avea o noua versiune sedan, pe langa berlina in doua volume (hatchback) si break (combi), asa cum s-a intamplat cu vechiul model, Lauer a spus ca Škoda nu va mai produce un Sedan Fabia.

"Actualele modele, hatchback si break, acopera in totalitate necesitatile clientului sau ale potentialului client pentru o astfel de masina", a spus oficialul Škoda. Pe de alta parte, el a mentionat ca pana la finele anului Škoda va lua de asemenea o decizie in privinta construirii unui model de clasa mini, de aceleasi dimensiuni pe care le are conceptul Volkswagen Up, prezentat recent de marca germana.

Citeste si:

Marcile Škoda si Volkswagen fac parte din acelasi grup, Volkswagen AG, iar majoritatea pieselor masinilor sunt create pentru a putea fi adaptate de la un model la celalalt.

Martin Lauer a mai afirmat ca vechea generatie a modelului Octavia (denumita Octavia Tour) este confirmata pentru productie in urmatorii 2-3 ani, in conditiile in care anul trecut au fost vandute circa 75.000 de unitati la nivel mondial, dintr-un volum total de aproximativ 630.000 de autovehicule livrate. Prin cele circa 630.000 de unitati comercializate anul trecut, vanzarile producatorului ceh Škoda au crescut cu 14,6% fata de nivelul consemnat in 2006.

In Romania, vanzarile Škoda au urcat anul trecut cu 12,6%, la 23.138 unitati. Dupa primele patru luni ale anului, Skoda este cea mai bine vanduta marca de import pe plan local, cu 8.270 de unitati livrate, respectiv o crestere de 16,3% fata de primele patru luni ale anului trecut.