De altfel, preferinta pentru marca locala este o caracteristica a tuturor tarilor est-europene producatoare de masini exemplul cel mai reprezentantiv fiind Cehia, unde vanzarile second-hand pentru Skoda reprezinta 37% din toata piata de profil. O situatie similara se intalneste si in Slovacia, unde Skoda Auto este considerata a fi o firma locala.

“Se pare ca in ciuda efectului de globalizare a pietei de automobile asupra preferintelor consumatorilor, ei inca apreciaza marcile locale traditionale. Popularitatea lor este determinata de vanzarile mari, de extinderea retelelor de service si adesea si de preferintele asiguratorilor”, a spus Matyas Korinek, vicepresedintele AAA Auto.

Compania Suzuki are o cota peste medie in Ungaria, fiind de asemenea considerata locala datorita fabricii din Ungaria. Cele mai vandute masini second-hand sunt Suzuki Swift, Suzuki Ignis si Suzuki Vagon R+. Aceste modele, de origine japoneza, reprezinta 18% din vanzarile totale ale centrelor de masini AAA Auto in Ungaria.