Ca sa continuam comparatia cu jocul de poker, trebuie spus ca, daca 500, Panda si Punto sunt „servite“, Bravo este deocamdata cartea pe care Fiat o asteapta „sa intre“.

Pentru Bravo, premisele sunt pozitive. Masina arata foarte bine (cu putine rivale in clasa compacta), e incapatoare (una dintre cele mai mari din segmentul ei), ingrijit asamblata, are un pret bun si dispune de o gama interesanta de motorizari.

Toate versiunile pe benzina au sub capota unitati de 1.4 litri, lucru care vorbeste despre ambitia Fiat de a detine cea mai putin poluanta gama de autoturisme la nivel european. Daca latura ecologica este sus- tinuta prin scaderea capacitatii cilindrice, performanta se obtine gratie solutiei turbo.

Am testat recent cea mai puternica varianta a motorului 1.4 T-Jet, capabila sa dezvolte 150 de cai-putere. Turbina e raspunza toare pentru plusul de 60 CP (fata de versiunea aspirata), dar si pentru un cuplu superior disponibil la turatii mici. Interesant, desi datele oficiale arata ca momentul maxim vine la 2.250 rpm, motorul prinde viata pe la 3.000 de turatii.