Auto 5 Iunie 2008 00:48
Cele doua modele au de infruntat o competitie extrem de dura, din partea Renault Megane, Volkswagen Jetta, Ford Focus Sedan sau Toyota Corolla

Pe piata auto romaneasca, modelele sedan reprezinta principalul motor al vanzarilor pentru dealerii de autoturisme.

Mai toate modelele derivate din hatchback sunt produse in fabrici-satelit ale marilor constructori, fie ca este vorba de Mexic, in cazul lui Volk­swagen Jetta, Polonia, in cazul Astra Sedan sau Argentina, in situatia lui Citroen C4 Sedan. E mai ieftin sa produci in statele in curs de dezvoltare, insa acest fapt nu se prea regaseste si in pretul final. Multe modele sunt penalizate de taxa perceputa modelelor fabricate in afara UE.

10 milioane de Opel Astra

Noul Opel Astra Sedan a fost lansat la Salonul
Auto de la Istanbul, iar pri­me­le exemplare au ajuns in Romania anul trecut in septembrie 2007.
De la lansa­rea modelului, de la inceputul anilor ’90, si pana in prezent, Opel Astra a fost comercia­lizat in 10 milioane de exemplare. Produs la Gliwice, in Polonia, sedanul este mai mare decat Astra Hatch, avand o lungime de 4.618 mm, aproape de cea a variantei Caravan.

Ampatamentul este si el simtitor mai mare decat la hatchback, cei 2.703 mm fiind motivul pentru care spatiul interior in noul Astra Sedan este mult mai generos decat in hatchback. Pasagerii din spate au acum suficient spatiu pentru genunchi si picioare, doua sau chiar trei persoane reusind sa calatoreasca relaxat pe bancheta. Portbagajul este imens, cei 500 de litri fiind mai mult decat suficienti pentru droaia de bagaje a romanului.

Gama completa de motorizari
Opel a reusit sa integreze foarte bine portbagajul tocmai datorita maririi ampatamentului. Sedanul are un design clasic, echilibrat, dimensiunile sale fiind apreciabile, la limita superioara a clasei compacte, iar elementele noi de pe calandru sunt imprumutate de la Opel Astra facelift. Bara orizontala si grilele fata sunt mai mari si cromate, proiectoarele de ceata au suferit modificari, iar farurile sunt si ele mai agresive. Interiorul este in ton cu faceliftul hatchbackului, bordul avand mai multe elemente cromate.
Tapiseria este de buna calitate, nu acelasi lucru poate fi spus si despre materialul din piele gri, prezent pe scaune, volan si schimbatorul de viteze. La concurenta, materialele sunt ceva mai rasarite si mai placute la atingere.

Noul Astra Sedan va primi sub capota motorul de 1.6 litri si 105 CP, pe benzina, precum si cel de 1.8l si 140 CP. Vor exista si doua propulsoare diesel, cel de 1.3l si 90 CP prezent si pe Corsa, precum si un 1.7l 125 CP. Avand in vedere ca peste 60% din masinile vandute pe acest segment sunt modele sedan, Opel asteapta ca in Romania sa se vanda anual cel putin 1.200 de exemplare din noul Astra Sedan.
C4 Sedan vine in completarea gamei C4 existente, compusa dintr-o berlina in trei si cinci usi si un coupe, care s-a vandut in aproape 650.000 de exemplare de la lansare. C4 Sedan dispune de un post de condus ergonomic, care faciliteaza accesul la informatii datorita volanului cu centrul fix si afisajului central unde se regasesc parametrii principali referitori la condus.

C4 Sedan, portbagaj imens, design clasic
C4 Sedan afiseaza dimensiuni generoase, avand o lungime de 4,77 metri, latimea este de 1,77 metri, iar inaltimea de 1,51 metri. Ampatamentul de 2,71 m ofera spatiu si confort pasagerilor, atat in fata, cat si in spate. C4 Sedan se remarca ca referinta pe segmentul sau si prin distanta pentru coate de 1,42 m atat la locurile din fata, cat si la cele din spate.

Interiorul spatios al modelului C4 Sedan nu prejudiciaza dimensiunea portbagajului, de asemenea referinta pentru clasa sa (513 litri). Accesul la portbagaj este foarte practic datorita deschiderii largi, in timp ce distanta de 1,04 m dintre arcele rotilor faciliteaza incarcarea unor obiecte voluminoase.
Portbagajul are o lungime de 1,21 m si o inaltime de 50 cm sub copertina pentru bagaje. Ca echipament standard, dispune si de un scaun spate rabatabil de 60/40. Suspensia fata de tip MacPherson dispune de brate inferioare pozitionate mai jos si o bara antiruliu. Suspensia spate prezinta o bara transversala flexibila asociata unei bare antiruliu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.