Premisele acestei versiuni au fost stabilite in 2005, la Salonul Auto de la Frankfurt, unde Mazda expunea modelul concept Sassou - termen japonez ce semnifica optimism si o stare de spirit pozitiva. Mazda2 Sport a imprumutat elemente de design de la Sassou, precum articulatiile portierelor si ale aripilor si anumite muchii ale caroseriei. Datorita geamurilor laterale spate, care au fost redesenate si liniei laterale ascendente, noul model este mai sportiv si mai aerodinamic - cd 0,31. Cei care doresc un plus de sportivitate pot alege pachetul sport pentru caroserie, care include bare fata si spate redesenate, praguri laterale si un spoiler de plafon.

Noua Mazda2 a reprezentat o premiera in clasa sa prin reducerea greutatii cu aproximativ 100 de kilograme fata de generatia anterioara. Odata cu versiunea Sport, Mazda reduce din nou greutatea acestui model cu inca 5 kilograme.

La interior, pasagerii vor regasi acelasi caracter sportiv, dar si practic al modelului cu cinci usi. Schimbatorul amplasat pe consola centrala si volanul ajustabil pe verticala confera senzatia unui habitaclu caracteristic masinilor sport. Accesul pasagerilor pe bancheta din spate este facilitat de deschiderea mai ampla cu 163 mm a portierelor fata si de sistemul de glisare al scaunelor din fata, care se pot deplasa, creand un spatiu generos de 289 mm la baza.

In Romania, pentru noua Mazda2 Sport vor fi disponibile trei nivele de dotare si doua motorizari. Doritorii pot alege intre motorul de 1,3l ce dezvolta 86 de CP si propulsorul de 1,5l si 103 CP. Vehiculele cu motorizarea de 1,5l vor fi disponibilie incepand cu ianuarie 2009. Caracterul aerodinamic si greutatea redusa au facilitat un consum mediu combinat de 5,4l si un nivel al emisiilor de CO2 de 129g/km (pentru motorul de 1,3l).

La sfarsitul anului trecut, Mazda2 a obtinut in cadrul testelor Euro-NCAP o cotatie de cinci stele pentru protectia pasagerilor adulti. Noua versiune pastreaza elementele care au permis acest rezultat, in functie de nivelul de dotari fiind disponibile airbag-uri frontale si laterale pentru pasagerii din fata, airbag-uri cortina, ABS, distributia electronica a franarii (EBD), asistenta la franare si sistemele de control al tractiunii si al stabilitatii (TCS si DSC). Suplimentar, caroseria Mazda2 cu trei usi este consolidata cu bare de protectie in portiere si in zona montantilor laterali.

Citeste si:

Mazda2 este deja un model apreciat la nivel mondial, micuta japoneza fiind desemnata “Masina anului in lume in 2008”. Titlul “Masina Anului” i-a revenit si in tari precum Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia, Danemarca, Grecia, Noua Zeelanda si Japonia.

Obiectivul Mazda este de a comercializa 500 de unitati Mazda2 in Romania in 2008, ajungand astfel la o cota de piata de 0,71% din segmentul B. Din totalul vehiculelor vandute, 95% vor fi echipate cu motoare pe benzina si 5% cu motoare diesel. In ceea ce priveste versiunea de caroserie, 90% dintre modelele comercializate vor fi cu cinci usi, iar 10% cu trei usi.

Modele si preturi pentru Mazda2 Sport (toate taxele incluse):

Mazda2 Sport 1,3i (86 PS) TE Pro 12.490 Euro
Mazda2 Sport 1,3i (86 PS) TE Plus 13.190 Euro
Mazda2 Sport 1,5i (103 PS) GT (din ianuarie 2009) 14.490 Euro