Desi primul Eurocargo a fost lansat in 1991, istoria camioanelor italiene din aceasta gama se desfasoara din 1959, cand Lupetto a inceput sa "care" in segmentul transportului usor si mediu.
Eurocargo este acum un vehicul cu un renume dovedit in domeniu. De-a lungul timpului, gama a castigat numeroase distinctii internationale incepand cu "Truck of the Year" in 1992. De la lansarea din 1991 si pana astazi, Iveco a fabricat peste 430.000 de vehicule Eurocargo. Vehiculul a ocupat in permanenta o pozitie fruntasa in segmentul sau la nivel european. Adaugarea motorului Tector in 2000 si refacerea designului cabinei in 2003 au consolidat pozitia Eurocargo in segmentul camioanelor de greutate medie.

Mai multe versiuni
De la prima lansare din 1991, gama de produse a fost recunoscuta ca fiind extrem de versatila, si astazi, odata cu noul model, Eurocargo are disponibile si mai multe variante, cu echipamente noi, atat optionale, cat si standard. Aceste optiuni permit clientilor sa isi configureze vehiculul in concordanta cu necesitatile operatiunilor desfasurate, indiferent daca este vorba de distributie in mediul urban, lucrari de constructie sau servicii municipale.

Innoire completa
Eurocargo este reinnoit atat in ceea ce priveste forma, cat si continutul. Cabina este complet modificata, incepand cu exteriorul si ajungand la configuratia interna, ofera confort maxim soferului si pasagerilor, imbunatatind calitatea timpului petrecut la volan si astfel contribuind la cresterea gradului de siguranta pe sosea prin faptul ca nu supune soferul la oboseala ce survine din cauza disconfortului.

Grila si panoul frontal al noului vehicul adopta ultimul stil al gamei de produse Iveco, lasand detinatorilor de vehicule posibilitatea inscriptionarii cu emblema proprie. Bara de protectie fata este noua, avand blocuri optice integrate. Cabina este disponibila in cele trei versiuni familiare Eurocargo: de zi (MLC), de dormit (MLL) si crew-cab (MLD). Modelele Eurocargo cu cabina de dormit - MLL au doua spatii de depozitare externe, de mare capacitate, optiune introdusa odata cu noul Stralis.

O gama variata de transmisii
Noul Eurocargo beneficiaza de gama de motoare Tector, produse si dezvoltate de FPT - Fiat Powertrain Technologies. Disponibile sunt propulsoarele Euro 4 si Euro 5 SC, cu niste capacitati cilindrice de 3,9 litri si 5,9 litri, puteri de la 140 si 300 CP si cuplu maxim de la 460 la 1.050 Nm. Motoarele au putere si cuplu optimizate, pe o plaja larga de turatii pentru a asigura maximum de putere disponibila in orice conditii de operare. Pe gama este introdusa o noua gama de cutii de viteze ZF cu sase sau noua trepte, cu schimbare si control al ambreiajului complet automate, contribuind la cresterea sigurantei soferului si prelungirea duratei de viata pentru linia motoare. Mai usoara ca inainte, transmisia manuala optimizeaza performantele vehiculului in toate configuratiile de cinci, sase sau noua viteze. Versiunea Eurotronic cu sase viteze este echipata cu un software pentru controlul transmisiei care optimizeaza consumul de combustibil, initiind schimbarea vitezelor la momentul optim, in functie de viteza motorului si greutatea incarcaturii. Transmisia hidrodinamica complet automata Allison este pentru prima oara disponibila pe toata gama de peste 12 tone.

Citeste si:

Noi generatii de echipamente
Echipamentele de siguranta activa disponibile pe gama sunt: ASR, ESP si Hill-Holder. Dispozitivele de avertizare acustica cum sunt cel pentru centura de siguranta, avertizarea pentru frana de stationare (care alerteaza soferul daca deschide usa fara a actiona mai intai frana de parcare) sunt disponibile in varianta standard.

Interventia carosierului a fost simplificata si mai mult prin introducerea optionalului "pregatire pentru controlul bascularii". Comenzile pentru basculare si pentru priza de putere sunt montate la baza scaunului soferului si includ toate dispozitivele de control electric si pneumatic, reducand timpul de interventie al carosierului si mentinand integritatea interiorului cabinei.

Iveco a mai dezvoltat si o gama vasta de accesorii after-market, speciale pentru noul Eurocargo.

In jurul lui Torino
Pentru noi a fost pregatita o flota intreaga de vehicule Eurocargo, care dupa sesiunile de prezentari tehnice au putut fi testate pe un traseu ce cuprindea atat traficul torinez, cat si peregrinari pe autostrazile italiene. Turul cuprindea si traversarea oraselului San Mauro Torinese, pe ale carui strazi mici am putut observa ca Eurocargo are veleitati bune de camion de distributie. Cabina este confortabila si bine antifonata, iar designul interior este atragator. Per total, flota de Eurocargo a reusit sa satisfaca asteptarile si curiozitatile jurnalistilor veniti din toate colturile lumii.