Am testat modelul TE Plus echipat cu motor diesel de 140 de cai putere de-a lungul a 530 de km, prin Bucuresti, pe A1, pe Transfagarasan, pe ploaie si pe soare. Tinuta de drum si consumul redus contrabalanseaza pretul de 26.990 cu toate taxele incluse.

Un Sport Combi de la Mazda 6, cu o linie retrasata fata de modelul lansat in 2002, putin mai lung, dar nu si mai greu. Designul pentru partea frontala pastreaza forma, ceea ce face Mazda recognoscibila in trafic nu doar prin simbolul sau redesenat la inceputul acestui secol. Vreau sa remarc, inca de la inceput, motorul. Primul diesel de la Mazda pe care l-am incercat. Am vrut sa vad daca se ridica la nivelul rivalelor sale pe benzina aflate in topul celor mai bune zece modele de ani buni. Silentioase, puternice, dar consumatoare de carburanti. Dieselul MZR-CD, construit impreuna cu Ford, n-a dezamagit. Datorita turbopropulsorului cu geometrie variabila, s-a obtinut un cuplu de 330 Nm, intr-o plaja de turatii foarte generoasa. In plus, MZR CD s-a dovedit a fi puternic ca un diesel si silentios ca unul pe benzina. Antifonarea reusita transforma habitaclul intr-un spatiu linistit sau demn de auditii prin intermediul celor opt boxe cu care este dotat sistemul audio Bose. Cei 140 de cai putere sunt furnizati rotilor motoare din fata prin intermediul unei cutii de viteze cu sase rapoarte ce transforma intregul ansamblu intr-un sistem elastic si sportiv. Consumul este bun pentru o limuzina de 1500 de kg. Cifrele au indicat 8,9 litri la suta de km in oras, 8,7 litri dupa 175 de km parcursi in 100 de minute, 9,1 litri la viteze de 170-190 de km/h. Date mai exacte nu pot furniza pentru ca una dintre probleme de la Mazda 6 este computerul de bord. Greu accesibil, dupa multiple manevre cu butoanele de pe volan. As mai adauga faptul ca la viteza maxima constructiva de 200 de km/h (atinsa in afara drumului public) propulsorul diesel inghitea instantaneu 10,7 litri. La capitolul sprint, fiind un diesel, modelul CD140 a atins 100 de km/h in 11,2 secunde. De la aceasta viteza am franat in circa 34 de metri. Sistemele ABS si EBD, combinate cu discurile de frana de 299 de mm pe fata respectiv 280 de mm pe spate, functionand impecabil. Masina a oprit fara nici cel mai mic derapaj si fara a fi necesara interventia DSC (Dynamic Stability Control). Tot acest accesoriu de siguranta - care va fi obligatoriu in UE in scurt timp - a facut imposibila supravirarea, chiar si pe curbele parcurse intr-o zi ploioasa pe Transfagarasan.