Auto 23 Iunie 2008 01:06
Oferta bogata la preturi cat mai joase, comparativ cu modelele concurente, este partial umbrita de limitele lui Sandero

Sandero vine cu o serie de premiere pentru Dacia. La nivel vizual, probabil pentru prima data in intreaga istorie a Dacia, se poate vorbi despre design la unul dintre modelele marcii. E drept, si acesta este imprumutat, dar este mult mai atractiv decat liniile colturoase promovate pe Logan. La nivelul sigurantei active, ABS-ul este, in sfarsit, standard pentru Sandero. Tot in premiera, vorbim si despre existenta unui sistem de asistare la franarea de urgenta, care reduce cu 20% distanta de franare. Ca sa ramanem pe teritoriul sigurantei oferite de noul model, Sandero se remarca, din pacate, prin existenta unui singur airbag, cel frontal pentru sofer, in versiunile de echipare de baza.

E drept, alte trei airbaguri, cele laterale si cel frontal pentru pasager, pot fi achiztionate optional, indiferent de versiunea de echipare. Cu toate acestea, existenta celor patru airbaguri reprezina doar un minimum-minimorum de siguranta, care ar trebuie sa existe, la fel ca si ABS-ul, pe orice masina, indiferent de clasa din care face parte sau de categoria de pret. Airbagurile laterale pot fi comandate optional pentru 200 de euro, iar cel frontal pentru pasager pentru 100 de euro. Acest lucru face insa ca pretul de baza, de 6.890 de euro pentru echiparea Sandero a modelului cu acelasi nume, sa ajunga la 7.190 de euro.

Sandero ar putea fi testata in acest an de organizatia independenta Euro NCAP. Potrivit oficialilor Dacia-Renault, noul model ar putea primi patru stele la capitolul siguranta oferita pasagerilor adulti. Insa tot reprezentantii companiei au admis ca masina care va fi testata va avea patru airbaguri, si nu unul singur, asa cum exista in dotarea standard. Probabil ca la testele Euro NCAP Sandero cu un singur airbag nu ar obtine mai mult de 2 stele. Modelul Logan are 3 stele din maximum de 5 posibile, in ceea ce priveste protejarea pasagerilor adulti in caz de impact. Din 2009, Euro NCAP intentioneaza sa schimbe modul de calcul privind acordarea punctajelor, ceea ce ar insemna ca, daca testele ar avea loc anul viitor, Sandero ar putea primi mai putine puncte.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.