Auto 24 Iunie 2008 01:12
Studiul JD Power a aratat care sunt cele mai apreciate marci in Germania in anul 2008

Incepand din anul 2002 J.D. Power realizeaza "Customer Satisfaction Index" in Germania, o cercetare aplicata (anul acesta) la 19.000 de posesori de automobile cu o vechime medie de doi ani. Prin aceasta numerosi factori care determina satisfactia clientului sunt grupati in patru categorii principale. Ponderea acestora este determinata in functie de importanta. Astfel calitatea si fiabilitatea determina cate 30 de procente din punctajul final, atractivitatea 25%, satisfactia in service 23% si costurile de intretinere (combustibil, service, asigurari etc) 22%.

Este vorba de un studiu local, limitat la piata din Germania, dar extrem de important pentru ca piata germana este una dintre cele mai importante din Europa.

Anul acesta, castigatoare (la general) a fost marca Honda, cu un punctaj total de 849 de puncte (din 1.000 posibile). Conform JDPower, Honda este foarte apreciata pentru satisfactia clientului in service.
Urmatorul loc a fost castigat de BMW, cu 845 de puncte, marca germana punctand mult la calitate si fiabilitate, dar si la atractivitate.

Urmatoarele pe lista, la general, sunt (in acesta ordine) Toyota, Audi, Mazda, Daihatsu, Mercedes, Skoda, Volvo si Nissan - marci care au obtinut punctaje peste media de ansamblu


Despre autor:

Sotto

Citeste articolul integral in Sotto

Sursa: Sotto


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.