Mazda a lansat in aceasta luna versiunea cu trei usi - botezata Sport - a noii generatii Mazda2. Masinuta arata foarte bine, fiind evident avantajata de nuantele deschise, si, dupa cum am constatat cu prilejul unui drive-test organizat la Stockholm, nu este cu nimic mai prejos decat surata ei cu cinci portiere laureata cu distinctia „World Car of the Year“.

In clasa mica, din care face parte Mazda2, pot fi identificate putine modele cu prestatii dinamice superioare si cu motoare mai putin poluante ca dieselul de 1.4 litri aflat sub capota automobilului japonez.

114 grame CO2 pe kilometru
Cu o capacitate redusa si doar 68 de cai-putere, unitatea 1.4 CRTD se remarca prin consumul scazut (5,3 l/100 km pentru utilizarea urbana si 4,3 l/100 km in regim mixt) si, mai cu seama, gratie emisiilor reduse de dioxid de carbon - 114 g/km. In general, modelele concurente care ofera cifre mai mici in domeniul noxelor apeleaza la variante speciale, ceva mai scumpe, cu modificari aduse aerodinamicii, transmisiei, trenului de rulare si gestiunii motorului.

Design mai dinamic
Desi i se spune Sport, noua Mazda2 nu are motoare mai puternice si, evident, nici performante superioare versiunii cu mai multe usi. Numele face trimitere la design, care, in comparat ie cu varianta pomenita anterior, are un aer usor mai dinamic. Pentru plus de virilitate se recomanda pachetul sport pentru caroserie, care include bare fata si spate redesenate, praguri laterale si un spoiler de plafon.