Ce ar fi de spus despre o masina produsa in doar cinci exemplare - de unde si numele Cinque - care are 678 de cai-putere si costa un milion de euro? Cum sa o uiti si cum sa te gandesti ca va fi a ta cand putinele exemplare existente au fost deja vandute anticipat?

Un prototip elitist
Zonda Cinque a fost pariul pe care echipa lui Horacio Pagani l-a pus cu cei care au vazut in precedentul model - Zonda F - un prototip elitist si au izolat producatorul in zona automobilelor de curse.

Noul model, care a avut avanpremiera la Salonul Auto de la Geneva 2008, raspunde solicitarilor dealerului Pagani din Hong Kong si creioneaza viitorul pietei auto. Constructorii vor fi nevoiti sa adapteze din ce in ce mai multe modele destinate curselor, astfel incat un model similar sa fie disponibil pentru soferi amatori. Drumul a fost deschis de Zonda Cinque.

Desi motorul si dotarile o plaseaza in segmentul Formula 1, automobilul corespunde normelor circulatiei pe drumurile publice.

Citeste si:

Fara limita de viteza
„Bestia“ lui Pagani este un superlativ in sine. Cantareste doar 1.210 kg, cu 20 kg mai putin decat Zonda F. Scaderea in greutate se datoreaza in mare parte si compozitiei caroseriei, integral facuta din fibra de carbon.

Supletea sporeste viteza de deplasare, maximumul fiind atins la nu mai putin de 350 km/h. La capitolul performante se inscrie si timpul in care „zbori“ cu 200 de kilometri pe ora - 9,8 secunde. Constructorul „a umblat“ si la suspensii, arcurile fiind fabricate din titan, iar sistemul este proiectat cu patru setari.

In premiera pentru atelierele Pagani, Zonda Cinque beneficiaza de o cutie de viteze secventiala, in sase trepte, cu manete de schimbare in spatele volanului si cu schimbator traditional situat pe tunelul central.