Auto 4 Iulie 2008 14:30
Mazda este unul dintre brand-urile auto cu o crestere exponentiala in Europa, lucru confirmat de studiul privind satisfactia clientilor (2008 Customer Satisfaction Index - CSI) realizat in Germania de catre compania J.D. Power si Asociatii.
Studiul a vizat aproximativ 20.000 de persoane care detin autovehicule inregistrate in perioada 2005-2006 si include companii auto, modele individuale in ansamblu si separate pe clase, departajate in functie de calitate, atractivitate, costuri si operatiuni de service.

La studiu au participat 103 modele, intrebarile referindu-se la manevrabilitate, franare, motor, ergonomia din interior si la alte elemente. Doar zece vehicule au obtinut cel mai ridicat calificativ posibil - “foarte satisfacut” - iar dintre acestea, doua au fost modele Mazda - Mazda6 (clasata pe locul 4) si Mazda3 (pe locul 6). Imbunatatirea fata de editia anterioara este semnificativa, cele doua modele plasandu-se cu patru, respectiv doua locuri mai sus.

Modelele Mazda s-au pozitionat foarte bine si in cadrul sectiunii care a clasificat vehiculele participante in functie de segmentul caruia ii apartin. Aceste rezultate s-au concluzionat printr-un loc cinci in clasamentul general format din 23 de producatori, Mazda fiind plasata in fata unor brand-uri precum Mercedes-Benz, Opel, Volskwagen si a tuturor marcilor franceze.

In plus Mazda a inregistrat si o crestere semnificativa a vanzarilor si a serviciilor in primul semestru din 2008, mai ales in Europa Centrala si de Sud-Est (CSEE) . Rezultatele din primele sase luni ale acestui an totalizeaza un volum de vanzari de 17.301 unitati, mai mult cu 26,7% fata de aceeasi perioada din 2007.

Dintre cele 14 state care compun Mazda CSEE, Romania se evidentiaza prin cea mai mare crestere. Dinamica volumului de vanzari Mazda in Romania pentru primul semestru din 2008 este de 369%. In luna iunie, Mazda a comercializat 242 de vehicule, in crestere cu 272% fata de aceeasi luna a anului anterior. Romania este urmata de Slovacia cu o crestere de 125% si de Serbia (inclusiv Muntenegru) cu o crestere de 112%.

In termeni de crestere absoluta, Romania se pozitioneaza din nou pe primul loc, cu 1.063 de unitati vandute in plus in primul semestru din 2008 fata de aceeasi perioada a anului anterior, devansand Slovacia (cu o crestere de 797 de unitati) si Ungaria (cu o crestere de 512 unitati). Per ansamblu, Austria inregistreaza cel mai mare volum de vanzari dintre pietele Mazda CSEE, cu 7.949 vehicule comercializate in primele sase luni din 2008.

Vanzarile sunt sustinute si de investitiile in reteaua de parteneri. Astfel, 23 de noi showroom-uri au crescut numarul total de puncte de vanzare Mazda la 253 in intreaga zona CSEE. Pentru a intampina clientii in conditii de top, partenerii Mazda au investit 27 de milioane de Euro in ultimul an. In paralel, Mazda a acordat o atentie sporita cresterii satisfactiei clientilor. Acest lucru a fost posibil prin doua proiecte, Mazda Europe Service (MES) - un serviciu de asistenta tehnica gratuita, lansat in intreaga regiune - si programul de training on-line, destinat informarii si pregatirii la un nivel superior a consultantilor de vanzari si a angajatilor din service-uri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.