Formula clasica. Pentru aceasta noua generatie, Volkswagen a urmat calea traditionala, exersata si in 1974, cu ocazia aparitiei primului Scirocco: platforma de Golf si design sportiv, seducator. Modelul care a rezultat este cu patru centimetri mai lung decat un Golf, dar cu aproape zece centimetri mai scund (!). Latimea a crescut si ea cu cinci centimetri, totul pentru o imagine care trebuie sa-i faca sa suspine pana si pe proprietarii de GTI (cea mai renumita echipare Golf).


Pentru ca tot a venit vorba, cel mai puternic motor din gama Scirocco este exact acel 2.0 TSI (200 CP) care se gaseste sub capota GTI-ului. Toate propulsoarele beneficiaza de tehnologie turbo, oferta fiind completata de benzinarul de 1.4 litri, in doua variante de putere (122 si 160 CP) si de TDI-ul de 2.0 litri (140 CP).

Puterea este transmisa rotilor din fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte. Toate motoarele, cu exceptia celui mai mic, 1.4 TSI - 122 CP, pot fi echipate optional cu o cutie automata DSG (cu sase sau sapte rapoarte).