BMW expune la muzeul oficial al marcii doua concepte care vor sa arate tendintele viitorului in mobilitatea urbana.

BMW Simple ConceptNe-am obisnuit sa vedem la BMW doar lansari de noi modele sportive, puternice, cu design discutabil sau nu, concepte impresionante, echipate cu tehnologii inovatoare. Bavarezii au insa si alte preocupari. Se pare ca ne indreptam spre o generatie cu totul noua de vehicule destinate transportului in orasele din ce in ce mai aglomerate, iar cei de la BMW vor sa fie pregatiti atunci cand va veni momentul.

BMW Simple ConceptAcum cateva zile va prezentam versiunea celor de la Nissan in privinta transportului urban, o combinatie intre masina si motocicleta. BMW vede viitorul in aceasta privinta aproximativ la fel si expune la muzeul dedicat marcii un nou concept, numit extrem de sugestiv - Simple, acronim al proiectului “Sustainable and innovative mobility product for low energy consumption”. Conceptul reprezinta o combinatie intre masina si motocicleta, cu cele mai bune caracteristici de la ambele. Caroseria, destul de "dura" ca prezenta, lasa impresia ca este blindata, dar avantajul ei este aerodinamica si faptul ca asigura un bun nivel de siguranta si izoleaza cei doi ocupanti de mediul inconjurator.

BMW Simple ConceptSimple are 3 roti si doua locuri, unul in spatele celuilalt, iar greutatea este de 450 kg. Avand in vedere ca Simple beneficiaza de un coeficient aerodinamic de doar 0,18 si dispune de un motor cu combustie interna, cu o putere de 49 CP, ajutat de unul electric. Conceptul poate accelera de la 0 la 100 km/h in mai putin de 10 secunde si utilizeaza, teoretic, aproximativ 2 litri de combustibil la 100 km parcursi.

Tinuta de drum este una cu accent pe dinamica si manevrabilitate, conform germanilor, care spun ca un sistem hidraulic de stabilizare intervine doar cand Simple merge foarte incet si este aproape sa se dezechilibreze la viteza mare.

BMW Clever ConceptIn acelasi timp, BMW expune in muzeul propriu si un alt concept, nu nou, dar foarte interesant. Numele acestuia este Clever, de la “Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport”, conceptul fiind tot o combinatie - cu 3 roti - intre masina si motocicleta. Motorul este unul cu un singur cilindru, de 230 cmc care dezvolta 17 CP si este alimentat cu GPL. Acceleratia 0 60 km/h este posibila in 7 secunde, iar viteza maxima este de 100 km/h. Autonomia ajunge la 200 km, iar bavarezii spun ca pentru a rula 100 km este nevoie doar de un euro, din punct de vedere al costurilor de utilizare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.