Audi a prezentat un concept care ii pune pe ganduri pe cei ce nu concept o masina supersport decat cu un motor pe benzina.

Suprematie diesel in clasa supersport? Audi R8 V12 TDI!E adevarat ca patrunderea motorului cu aprindere prin compresie intr-o clasa dominata exclusiv de motoarele pe benzina a fost anuntata de rezultatele obtinute in competitiile auto. Cand o masina de curse domina autoritar nu una, ci mai multe curse de anduranta este clar ca vor exista niste schimbari si in lumea masinilor de strada. Si iata-le: Audi prezinta un concept, R8 V12 TDI, al carui motor diesel sfideaza parca propulsoarele similare pe benzina.

Suprematie diesel in clasa supersport? Audi R8 V12 TDI!Prezentat la Salonul Auto de la Detroit, pentru a incerca sa-i converteasca si pe americani la avantajele diesel-ului, conceptul R8 V12 TDI este o realizare tehnica de exceptie. Pe langa faptul ca arata foarte bine (grile uriase de aerisire fata/spate, difuzor spate, praguri joase), masina dispune de un motor V12 amplasat central, in fata puntii din spate, ceea ce face ca dezavantajul greutatii mai mari a propulsorului diesel sa fie in mare masura anulat.

Suprematie diesel in clasa supersport? Audi R8 V12 TDI!Motorul V12 de 6 litri, despre care cei de la Audi spun ca este strans inrudit cu cel de pe modelul R10 (care a castigat de doua ori celebra cursa de anduranta Le Mans), dezvolta o putere maxima de 500 CP, cu ajutorul a doua turbocompresoare ce produc o presiune de 2,6 bar. Compresoarele sunt pozitionate in afara "V"-ului cilindrilor, iar distributia cu lant amplasata in spatele motorului (in partea dinspre interiorul masinii) nu necesita intretinere. Cuplul maxim este urias: nu mai putin de 1.000 Nm, dezvoltati intre 1.750 si 3.000 rpm, ceea ce garanteaza o forta extraordinara la accelerare, fara ca motorul sa para suprasolicitat. Catalizatoarele sunt unele speciale si permit masinii sa respecte deja normele Euro 6 care vor fi introduse probabil in 2014.
Suprematie diesel in clasa supersport? Audi R8 V12 TDI!
Transmisia se face prin intermediul sistemului Quattro si este asigurata de o cutie manuala, cu 6 trepte si doua discuri de ambreiaj, pentru a putea prelua cuplul imens al motorului.

Suprematie diesel in clasa supersport? Audi R8 V12 TDI!Discurile de frana sunt din fibra de carbon si ceramica si practic nu cunosc fenomenul de "fading", indiferent cat de solicitate ar fi. Mai mult chiar, discurile pot rezista pana la 300.000 de km, in conditii nu tocmai "usoare" de operare.

Audi R8 V12 TDI atinge 100 km/h in doar 4,2 secunde, iar viteza maxima nu este precizata exact, dar cei de la Audi spun ca este cu mult peste 300 km/h.

Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.