Citroen nu este nici pe departe la apogeul potentialului pe care il are si asta se vede urmarind cifrele de vanzari ale francezilor, dar si modelele din gama. Insa, in ultimul timp, Citroen a inceput parca sa se mai dezmorteasca si sa propuna masini cu adevarat interesante. Exemple? Priviti cum arata vechea generatie C5 (trebuia sa fii cu adevarat fan Citroen ca sa cumperi masina) si cum arata actualul C5. E drept ca sunt generatii diferite, dar stilul pare sa desparta mult mai mult decat doua generatii ale aceluiasi model. La fel si cu C4, dar si cu nava-amiral C6.
De unde vine acest reviriment? Citroen a avut dintotdeauna tehnica - au mizat demult pe solutii tehnice relativ sofisticate, dar adevaratul motiv este designul. Si primele indicii asupra modificarilor de stil in gama unui constructor sunt date de conceptele pe care acesta le arata, iar Citroen a aratat numai concepte excelente in ultimul timp.
Acum, cu putin inainte de Salonul Auto de la Paris, mai arata unul. Citroen Hypnos se numeste si este conceput in jurul ideii de crossover intre sportivitatea unui coupe, eleganta unei berline si spatiul unui SUV. Dealtfel, masina arata ca un SUV aplatizat, sportiv, coborat pe suspensii, care da o intensa senzatie de putere.
Conceptul atrage pur si simplu privirea datorita liniilor complexe si rotunjite, care delimiteaza suprafete ce sugereaza putere. Citroen a vrut un concept care sa starneasca emotii si probabbil ca dupa salonul auto de la Paris se va convinge ca a reusit. Si daca peste exterior se va trece fara "emotii", doar cu interes, interiorul promite sa socheze. E adevarat ca ceea ce vedeti este doar o schita, dar ea reprezinta ideea interiorului lui Hypnos. Conceptul este amenajat cu o spirala amplasata longitudinal, care tine loc de scaune si este viu colorata. Evident, nu este ceva aplicabil la productia de serie, dar pe un concept creaza senzatie.
Francezii vorbesc si despre ecologie in cazul lui Hypnos. Citroen afirma ca acesta foloseste o tehnologie de propulsie hibrida, dar nu detaliaza deocamdata. Se spune doar ca Hypnos foloseste un propulsor de 200 CP, care consuma, in medie, doar 4,5 l/100 km si emite 120 grame CO2/km. Este probabil vorba de un turbodiesel, dar va trebui sa asteptam pana la debutul salonului parizian pentru a afla mai multe despre tehnica acestui concept. Tehnica are oricum mai multe sanse sa intre in productia de serie decat conceptul in sine.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro