Auto 10 August 2010 00:05
Citroen nu este chiar o marca foarte populara in Romania, dar francezii s-au schimbat mult in ultimii ani. Citroen C6, C5 si mai nou DS3 sunt masini care arata foarte bine. Asadar, un refresh important si reusit al designului gamei, dar francezii trebuie sa mai lupte cu perceptia romanilor asupra fiabilitatii masinilor franceze.

Drive test Citroen C3Am condus cateva zile noul C3, o masina pe care o apreciez in primul rand pentru ca s-a departat de designul vechiului C3, care nu mi-a placut deloc. Mie nu mi-a placut, dar stiu cateva fete care au apreciat-o tocmai pentru cum arata. Nici noul C3 nu e tocmai masculin, dar la nevoie poate fi condus si de un barbat. Masina testata are si parbrizul panoramic, de dimensiuni mari, care elimina nevoia unei trape. Este adevarat ca senzatia este placuta cand vezi norii deasupra capului, dar cand conduci nu apuci sa privesti cerul. Este mai mult pentru pasageri.

Drive test Citroen C3Interiorul este placut, cu materiale bune si design modern. Nimic care sa iasa din comun, dar suficient cat sa te faca sa te simti bine. Mai putin bine m-am simtit cand am constatat ca, la cuplarea treptei a cincea, mana se intinde cam mult. Chiar si cu scaunul lasat complet, schimbatorul este putin cam departe. Mi-au placut volanul aplatizat in partea de jos si zona superioara a bordului, prinsa in 3 puncte de plansa de bord, nu complet.

Masina testata are motorul de 1,4 litri HDi, care produce 70 CP si 160 Nm. Putini cai, ati putea spune, dar masina este una de oras si nu are cine stie ce greutate. Asadar, in oras, C3 1,4 HDi se misca suficient de bine. Exista insa si o problema de insonorizare si vibratii provenite de la motorul turbodiesel, care deranjeaza in unele momente, mai ales la rece.

Cutia cu 5 trepte este asa cum o stim in general la francezi. Nu foarte precisa si caracterizata de curse prea lungi, in special treapta a cincea.

Drive test Citroen C3In afara orasului, masina nu are cine stie ce valente dinamice. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13,7 secunde, atinge o viteza maxima de 163 km/h, dar e mai bine sa nu te grabesti. Suspensiile sunt clar setate pentru confort, asa ca orice manevra mai brusca si virajele rapide iti pot da emotii. Este adevarat ca nimeni nu cumpara masina asta pentru sportivitate, dar era de preferat o suspensie usor mai tare (oricum, in oras masina este foarte confortabila).

Citeste si:
GALERIE FOTO. Peugeot Expert - un altfel de test-drive
GALERIE FOTO. Peugeot Expert...

Testul de consum
Orice dezavantaje are motorul asta, i se pot ierta cand vine vorba de consum. In oras, nu la ora de varf, am obtinut un foarte bun...

Citeste continuarea si afla cat consuma Citroen C3 1,4 HDi, pe Motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.