Auto 26 August 2010 00:05
Timp de doua zile am condus noul X5 facelift, o masina arhicunoscuta si extrem de apreciata de amatorii de SUV-uri premium. Fie ei (in Romania) oameni de afaceri, pustani de bani gata sau alt gen, carora le trebuie o masina puternica, cu care sa fuga de Fisc.

Teoretic, a doua generatie a lui X5 a ajuns cam la jumatatea varstei, de aceea a primit un facelift, practic insa masina nu arata deloc ca au trecut 4 ani peste ea. Chiar daca n-ar fi primit faceliftul. Si apropo de aceasta “improspatare”, la nivel stilistic nu exista mari schimbari. Daca te uiti cu atentie si stii mai in detaliu cum arata masina pana acum, vei observa mici modificari la partea frontala si stopuri schimbate. Asta se rezuma la aducerea mai spre centru a proiectoarelor si la desenarea unei noi parti inferioare a spoilerului, liniile centrale parand ca formeaza un scut de protectie.

BMW X5 xDrive40dOricum, aceste modificari au fost facute mai mult de dragul de a schimba ceva, daca tot e facelift. Insa, evident, daca pui cele doua modele (inainte si dupa facelift) unul langa altul, nota de prospetime este sesizabila rapid.

Va dati seama ca masina este atat de bine “infipta” in categoria ei, incat nu stiu cati dintre clienti stau s-o analize in detaliu. O vor si gata, nu prea conteaza unde sunt proiectoarele si cate linii de LED-uri au stopurile.

BMW X5 xDrive40dLa nivel tehnic este insa o cu totul alta situatie. Bavarezii au mutat decisiv si au venit cu motoare mai performante, dar si mai economice. Le place sa faca asta de cativa ani si le si iese. Este adevarat ca denumirile nu mai au nici o logica, m-am chinuit sa-i explic unui tip ca motorul are 3 litri, in vreme ce el zicea ca nu, pentru ca scrie “xDrive40d”, deci are 4 litri.

Versiunea condusa de mine este xDrive40d, care inlocuieste vechiul xDrive35d. Acelasi 6 cilindri in linie, de 3 litri, dar biturbo si cu puterea maxima marita de la 286 CP la 306 CP, la aceeasi turatie – 4.400 rpm. Cuplul maxim este acum de 600 Nm, cu 20 Nm mai mare.

Citeste si:
Noul Lucid Gravity, primul SUV electric al mărcii: autonomie de 708...
Noul Lucid Gravity, primul...

Nu stiu ce ai putea vrea mai mult de la un motor, pe un asemenea SUV (sau SAV, ca sa nu se supere BMW). Acceleratiile sunt superbe, ca urmare... citeste continuarea pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.