La trei ani de la lansare, a sasea generatie a modelului Colt a primit un facelift discret.
Mitsubishi a gandit aceasta a sasea generatie dupa un concept nou si interesant, dar care prezinta avantaje si dezavantaje si ma refer aici in special la forma monovolumica. E drept ca spatiul disponibil este incomparabil mai bun, dar se pierde din stil si din aspectul dinamic. Faceliftul lui Colt este destul de discret si e posibil sa observi doar blocurile optice care sunt acum pe fond negru si care chiar schimba aspectul partii frontale, adaugand un plus de stil. In afara de asta, masina a mai primit ornamente pentru praguri (versiunea in cinci usi), stopuri pe fond negru si geamuri laterale spate, plus luneta, fumurii. \"\"Gama de motoare a ramas aceeasi, adica trei propulsoare pe benzina si un turbodiesel. Masina noastra de test dispune de motorul pe benzina, de 1,3 litri si 95 CP, adica cel mediu ca putere din gama motorizarilor pe benzina. Avand in vedere ca Mitsubishi Colt este o masina din clasa mica, cei 95 CP ar trebui sa fie suficienti. Si chiar sunt, dar in anumite conditii, mai precis in oras. In trafic, micul Colt se descurca foarte bine, acceleratiile fiind suficiente ca sa poti pleca mai repede de la semafor sau pentru a mentine un ritm alert printre celelalte masini. Depinde si te tine sa urci in ture mai mult, pentru ca motorul dezvolta cuplul maxim de 125 Nm la o turatie destul de mare: 4.000 rpm. In plus, folosirea aerului conditionat este evident resimtita la nivelul performantelor, mai ales cand vremea este atat de calda incat trebuie sa-l folosesti la viteza 3 pentru a crea un climat confortabil.In oras, Colt afiseaza o manevrabilitate buna, datorata directiei usoare si dimensiunilor reduse, dupa un scurt timp de acomodare cu montantii dubli din fata, care obtureaza putin campul vizual in viraje.\"\"Si la iesirile din oras propulsorul isi face treaba cu brio, asta daca nu ai pretentii substantiale din punct de vedere dinamic. In functie de cat de incarcata este masina, poti reusi sa mentii un ritm decent, viteza de croaziera indicata fiind de cam 130 km/h. Dupa aceasta valoare, motorul isi striga limitele destul de tare incat sa nu mai fie confortabil din punct de vedere acustic. Si la depasiri trebuie avut grija. Retrogradarea este necesara la fel ca si turarea puternica a motorului, mai ales daca masina este incarcata. Din acest motiv cred e bine sa evitati motorul mai mic, de 1,1 litri, cu trei cilindri si 75 CP. Il puteti alege fara probleme pe cel de 95 CP, daca mergeti mai mult in oras sau pe cel de 1,5 litri si 109 CP daca iesiti des din oras. Diferenta de pret este (cu toate taxele incluse, la nivelul echiparilor de baza) de 1.071 euro intre versiunea cu motor de 1,3 l fata de cea cu motor de 1,1 litri si de 714 euro intre motorul de 1,5 litri si cel de 1,3 litri.\"\"Avantajele lui Colt sunt insa foarte importante in ceea ce priveste spatiul interior si modularitatea. Caroseria inalta nu ridica probleme de spatiu la nivelul capului iar locurile din spate permit ocupantilor sa stea confortabil. In plus, bancheta este fractionabila asimetric si poate culisa, ceea ce inseamna ca spatiul pentru bagaje nu este o problema, chiar daca portbagajul are o capacitate de 220 litri.Asa cum este de asteptat de la o masina preponderent citadina, spatiile de depozitare sunt in numar suficient. Ceea ce s-ar putea sa-i deranjeze pe unii este aspectul cam rustic al plansei de bord, compansat insa usurinta accesarii comenzilor.\"\"In concluzie, Colt ramane o masina adresata in special sexului frumos, doamnele fiind probabil cele mai in masura sa aprecieze spatiul interior, stilul interesant al caroseriei si sa nu fie deranmjate de motoarele fara pretentii de sportivitate.Pentru barbati ramane tentatia celor 150 CP ai modelului CZT, cu atat mai mult cu cat putini se asteapta la 8 secunde pentru 0-100 km/h din partea unei citadine.Preturile pentru Mitsubishi Colt cu motorul de 1,3 litri incep de la 11.543 euro (TVA inclus).Un articol de Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.