Porsche Romania a lansat la sfarsitul saptamanii trecute cel mai nou SUV al constructorului german Volkswagen, modelul Tiguan.
Lansarea a avut loc in Poiana Brasov, unde organizatorii au vrut sa arate jurnalistilor prezenti la eveniment posibilitatile noului Tiguan de a-si satisface soferul pe teren dificil, probabil in ideea ca pe asfalt se descurca foarte bine pentru standardele clasei din care face parte. La acest eveniment a fost prima data cand am vazut Tiguan-ul in "natura" si nu intr-un stand cu lumini special studiate sa-l puna in valoare. Ei bine, masina mi s-a parut, cel putin la partea frontala, putin cam….simpla. Nu este deloc urata, dar se cerea parca un design putin mai special, avand in vedere ca proportiile sunt corect gandite si avand in vedere ca sunt foarte multe SUV-uri pe piata la ora actuala. Oricum, lasand acest aspect deoparte, masinii nu ai ce sa ii reprosezi. Interiorul este foarte bine lucrat, VW tintind evident zona premium a SUV-urilor compacte. Materialele bordului au o compozitie usor moale si nu exista plastice tari care sa-ti dea senzatia de ieftin sau ca s-a facut economie. In plus, mi-au placut scaunele, tari, cu posibilitati de reglare care fac sa fie imposibil sa nu-ti gasesti o pozitie comoda. Asta si datorita spatiului generos. Plansa de bord a masinilor prezente la test dispunea de sistemul audio si navigatie RCD 510/RNS 510, cu display mare si touchscreen. Operarea lor este foarte comoda datorita ecranului tactil, dar display-ul are unele probleme de vizibilitate cand lumina cade direct pe el.Toate masinile de test erau echipare cu turbodiesel-ul de 2 litri si 140 CP din simplul motiv ca acesta va fi probabil cel mai cerut motor pentru Tiguan. Un punct foarte bun este izolarea fonica, chiar si la 3.000 de rpm, zgomotul motorului fiind destul de redus. Cutia de viteze este fie una manuala, cu 6 trepte, fie se poate opta pentru una automata, tot cu 6 trepte.De la primele viraje, masina arata clar ca a fost conceputa in primul rand pentru asfalt. Traseul a inclus si un drum acoperit cu zapada batatorita, care n-a facut decat sa arate ca masina e greu de pus in dificultate pe o astfel de suprafata, mai ales daca este echipata cu pneuri de iarna. Sistemul 4Motion de pe Tiguan este de fapt ultima evolutie a acestui sistem al lui VW si deocamdata este prezent doar pe acest SUV-ul compact. Chiar si in zapada pana la butucul rotilor, masina se comporta bine cu conditia ca soferul sa nu exagereze si sa suspende masina. Dealtfel, traseul nu prea greu, format din zapada batatorita, a fost foarte bine ales pentru a arata ce poate masina. Tiguan nu trebuie confundat cu un offroad-er, chiar daca campania este la modul "Tiguan, wild if you want". Masina este in primul rand pentru asfalt, se descurca bine cu un traseu rezonabil de greu, pe care nu-l poti incerca cu o berlina, fie ea si 4x4, dar atat. Suspensia este clar setata sa te tina bine in viraje si nu sa incrucisezi puntile in offroad. In rest, iarna, cat de grea ar fi, ar trebui sa fie o placere la bordul unui Tiguan echipat pentru sezonul rece.Modelul Tiguan este oferit in trei niveluri de echipare: Trend&Fun (pret de pornire: 20.702 euro, fara TVA), Sport&Style (pret de pornire: 21.981 euro, fara TVA) si Track&Field (pret de pornire: 21.906 euro, fara TVA). Primele doua versiuni sunt pentru cei ce rar ies de pe asfalt cu masina (la aceste versiuni Tiguan avand un unghi de atac de 18 grade) in vreme ce Track&Field se preteaza mai bine excursiilor offroad datorita unghiului de atac de 28 de grade si scutului solid montat sub motor.Concluzia? Tiguan este un model care-si va atrage cu siguranta multi clienti. Nu pentru ca ar fi mult mai capabil decat concurentii (cel putin, pe traseul pe care am mers, n-am avut ocazia sa imi dau seama de asta) ci pentru ca, daca Touareg a avut un asemenea succes la noi, este aproape imposibil ca Tiguan sa nu fie cel putin la fel de bine primit. Cei de la Porsche Romania au anuntat ca se asteapta sa vanda 1.000 de unitati Tiguan anul acesta, dar vor vinde probabil mai mult tinand cont de apetitul romanilor pentru SUV-uri.Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.