Peugeot a prezentat crossover-ul 3008, un model polivalent, destinat sa satisfaca o serie mai mare de necesitati.

Peugeot 3008 - Nou model Peugeot, care dispune de un sistem - Grip Control - caracteristic SUV-urilor. Constructorul francez propune un nou model, despre care spune ca inglobeaza caracteristici ale monovolumelor, SUV-urilor si hatchback-urilor. Este vorba de un crossover, modelul 3008, construit pe platforma compactei 308, dar care ofera mai mult spatiu, o garda la sol mai mare si o platforma tehnica foarte interesanta. Designul este usor ridig, fara multe artificii, probabil si pentru a sugera “seriozitatea” modelului din punct de vedere conceptual.
Peugeot 3008 - interior - Nou model Peugeot, care dispune de un sistem - Grip Control - caracteristic SUV-urilor.Interiorul este foarte interesant, pentru ca, chiar daca ruleaza pe o platforma modificata a modelului 308, noul 3008 dispune de o plansa de bord noua, cu o multime de comenzi, care seamana cumva cu cele ale masinilor germane. Un aspect foarte placut din punct de vedere estetic este “strangerea” vizuala a plansei de bord catre sofer. Francezii spun ca 3008 sta foarte bine la capitolul spatiu interior, iar suprafata vitrata este foarte generoasa, in mare parte datorita plafonului din sticla cu suprafata de 1,6 metri2. Portbagajul este format din doua parti, una care se deschide in sus, ca la hatchback-uri si una, mai mica, care se deschide in jos, in stilul pick-up. Volumul spatiului pentru bagaje este de 512 litri cu toate scaunele in pozitie normala si ajunge la 1.604 litri cand sunt rabatate scaunele de pe al doilea rand.
Peugeot 3008 - exterior - Nou model Peugeot, care dispune de un sistem - Grip Control - caracteristic SUV-urilor.Gama de motorizari este foarte bogata clientii putand alege dintre doua motorizari diesel si doua pe benzina. Gama de motoare diesel este formata din propulsorul de 1,6 litri HDi, care dezvolta 110 CP si cel de 2 litri HDi, disponibil in doua versiuni de putere: 150 CP si 163 CP. Cei ce prefera motoare pe benzina au la dispozitie fie propulsorul de 1,6 litri (120 CP), fie acelasi motor de 1,6 litri, dar cu turbina de supraalimentare, in acesta caz puterea maxima fiind de 150 CP. Transmisia este asigurata, in functie de versiune, de o cutie de viteze manuala cu 5 trepte, 6 trepte sau una automata cu 6 trepte.

Peugeot 3008 - Nou model Peugeot, care dispune de un sistem - Grip Control - caracteristic SUV-urilor.Peugeot face si o promisiune indrazneata. Din 2011, modelul 3008 va fi oferit si cu tractiune integrala, dar nu una chiar clasica. Pachetul de tractiune integrala este asigurat de un motor electric care va antreba doar puntea spate, rotile fata fiind conectate la motorul conventional. Peugeot spune ca aceasta versiune va putea rula si doar pe baza motorului electric, pe distante care depind de gradul de incarcare a bateriilor.

Peugeot 3008 - Nou model Peugeot, care dispune de un sistem - Grip Control - caracteristic SUV-urilor.Inainte de aparitia acestei versiuni cu tractiune integrala, Peugeot ofera pe modelele cu tractiune fata care vor fi disponibile de la startul vanzarilor o serie de sisteme caracteristice mai degraba SUV-urilor. Astfel, soferul are la dispozitie sistemul Grip Control despre care cei de la Peugeot spun ca este foarte folositor la rularea in off-road. Francezii exagereaza putin, avand in vedere ca vorbim totusi de o masina cu tractiune fata, dar sistemul este interesant si ramane de vazut daca este si util. Soferul are practic posibilitatea sa selecteze diferite programe de lucru (Standard, Snow, Off Road, Sand si ESP off).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.