BMW a prezentat primele fotografii si detalii cu "cel mai rapid cabriolet premium mic din lume", adica Mini John Cooper Works Cabrio.
Mini John Cooper Works ConvertiblePentru sezonul cald al acestui an Mini a pregatit ceva cu totul deosebit si anume versiunea John Cooper Works a lui Mini Cabrio. De ce este totusi “ceva cu totul deosebit”? Pentru ca britanicii/germanii sustin ca noul model este “cel mai rapid cabrio mic si premium”. Cifrele par sa le dea dreptate. Mini JCW Cabrio are sub capota un propulsor turbo, de 1,6 litri, care dezvolta 211 CP, adica nu mai putin de 132 CP/litru. Cuplul maxim de 260 Nm este si el suficient pentru “micul” Mini, mai ales ca, la acceleratii puternice poate ajunge la 280 Nm, pentru scurte perioade de timp. Avem de-a face cu un motor “dopat” serios, care lucreaza cu o transmisie special adaptata pentru acceleratii puternice.
Mini John Cooper Works ConvertiblePerformantele arata cam asa: acceleratie 0-100 km/h in 6,9 secunde (cu 0,4 secunde mai mult decat versiunea hatchback) si viteza maxima de 234 km/h, fata de 237 km/h cat permite versiunea hatchback. Diferenta provine din faptul ca rigidizarea versiunii cabrio a venit la pachet cu o crestere in greutate. Cilindreea mica ii permite lui Mini JCW Cabrio sa afiseze un consum mediu de 7 litri/100 km, daca pedala de acceleratie nu este abuzata.
Mini John Cooper Works ConvertiblePentru ca vorbim despre un nivel de putere destul de mare in comparatie cu dimensiunile caroseriei (o asemenea putere este caracteristica hothatch-urilor compacte), inginerii au incercat sa o faca utilizabila in intregime prin adoptarea unei multitudini de sisteme electronice. Pe langa banalul ABS insotit de EBD (distributie electronica a fortei de franare), soferul are la dispozitie si CBC (Cornering Brake Control) care ajuta la pastrarea stabilitatii cand se franeaza in viraje. Exista si DSC (Dynamic Stability Control) adica ESP-ul in versiunea BMW, plus DTC – control de tractiune. Si asta nu este tot. Special pentru aceste versiuni John Cooper Works, se ofera sistemul EDLC (Electronic Differential Lock Control), care isi arata valoare cand se conduce in forta, cu sistemul DSC complet dezactivat. Practic, EDLC lucreaza in viraje, franand roata de pe interior cand aceasta pierde aderenta si transferand mai multa putere rotii “incarcate” - cea de pe exterior.
Modelul va fi asamblat la uzina din Oxford (Marea Britanie), iar directorul acestei uzine spune ca in acest fel intreaga gama de modele va fi in productie. Sa fie oare acesta un semn ca lansarea SUV-ului Mini va fi amanata?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.