Mercedes a publicat primele detalii ale noului supercar, numit SLS AMG, dar intr-un fel aparte. Galeria foto, desi oficiala, prezinta doar poze cu prototipurile camuflate, care sunt inca in faza testelor finale, asa ca nu vedem detalii de design ale masinii. In schimb avem o multime de date tehnice, cu mentiunea ca acestea sunt preliminare.
SLS AMG dispune de portiere gullwing si va fi cel mai avansat Mercedes din punct de vedere tehnologic. Nu este vorba de tot felul de sisteme de confort, ci de tehnologie sofisticata care sa genereze performanta dinamica. Propulsorul este unul V8, de 6,2 litri si produce 571 CP/6.800 rpm, in timp ce cuplul maxim inregistreaza 650 Nm/4.750 rpm. Motorul nu este nou, el fiind cunoscut de pe alte modele AMG, dar inginerii au facut destule modificari pentru a creste performanta si fiabilitatea in conditii de utilizare pe circuit. Greutatea a acestuia a fost redusa la 206 kg, iar ungerea este de tipul carter sec, adica s-a renuntat la baia de ulei. Avantajul este ca propulsorul, amplasat in spatele puntii din fata, a putut fi montat mai jos, astfel incat sa coboare centrul de greutate al masinii. SLS AMG este primul model supersport al celor de la Mercedes care dispune de caroserie si sasiu confectionate din aluminiu. Masa totala a masinii este de 1.620 kg.
Transmisia este asigurata de o noua cutie de viteze, cu doua discuri de ambreiaj si 7 trepte, care face corp comun cu diferentialul spate. Raportul maselor este astfel mai bine echilibrat, 48% din greutatea masinii apasand puntea fata si restul de 52% puntea spate.
Performantele – desi provizorii – arata foarte bine. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 3,8 secunde, iar viteza maxima este de 315 km/h. Consumul mediu ar trebui sa fie, spun germanii, de aproximativ 13 litri/100 km.
E adevarat ca mai pot surveni schimbari pana la prezentarea oficiala a modelului, programata pentru primavara anului viitor, dar multi se asteptau la ceva mai mult de la acest model. Puterea maxima de 571 CP nu pare atat de impresionanta, daca tinem cont de cei 650 CP de care este capabil (e adevarat, cu supraalimentare) motorul lui SLR 722S. De asemenea, acceleratia 0 – 100 km/h este mai slaba fata de cea a lui 722S, cu 0,1 secunde. Nu se simte, dar nici nu da bine. Plus ca viteza maxima a lui SLS AMG este de 315 km/h, adica cu 20 km/h mai mica decat cea a celui mai performant SLR.
Galeria foto prezinta modelul SLS AMG cu camuflaj, dar - pentru pasionatii de tehnica - avem sansa sa vedem o multime de schite ale motorului, transmisiei si a celorlalte componente ale platformei tehnice.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Dans imersiv, ambarcațiuni și o vizită la piață: Unde puteți ieși în oraș la...
Sursa: wall-street.ro