Mercedes a aratat cea mai puternica versiune a noii berline de clasa mare: E 63 AMG.
La doar cateva luni de la prezentarea oficiala a noii generatii Mercedes E-Klasse, germanii arata si varful de gama – noul E 63 AMG, cel mai puternic model E-Klasse si concurent cu BMW M5, dar si cu Audi RS6.
Mercedes E 63 AMGIn ceea ce priveste designul se observa rapid ca noul E 63 AMG se vrea la fel de discret ca si predecesorul sau. Schimbari usoare au fost preferate pentru spoilerul fata, mai agresiv, cu prize mici dar de efect la extremitatile acestuia. Linia laterala a masinii poate fi recunoscuta in special datorita pragurilor, iar spatele se prezinta tot cu 4 tevi de esapament integrate in difuzorul de aer, dar nu ovale, ci usor trapezoidale pentru a se integra in linia mai lipsita de rotunjimi a noii generatii.
Mercedes E 63 AMG - motorCel mai important aspect al masinii este fara indoiala motorul. Acesta este un V8 de 6,2 litri (acelasi propulsor ca si pe modelul anterior) cu aspiratie normala, care produce 525 CP si 630 Nm. Se observa ca Mercedes nu a mai plusat cu multi cai putere fata de generatia anterioara, noul model avand doar 11 CP in plus si acelasi nivel al cuplului cu modelul pe care il inlocuieste. Cu toate acestea, inginerii s-au concentrat pe economie si au reusit sa convinga uriasul V8 sa afiseze un consum mediu de 12,6 litri/100 km.
Mercedes E 63 AMGPerformantele sunt aceleasi cu ale modelului de pana acum. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 4,5 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Cu aceste valori, noul E 63 AMG se plaseaza in fata modelului M5, care accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,7 secunde. E drept ca noul AMG are18 CP in plus si un motor cu 1,2 litri mai mare decat V10-ele de 5 litri al celor de la BMW. Ca performante, E 63 AMG ofera acelasi timp pentru acceleratia pana la 100 km/h cu Audi RS6, chiar daca Audi-ul este echipat cu un motor V10 biturbo, de 5 litri, care produce 580 CP.
Mercedes E 63 AMGNoul E 63 AMG este echipat cu o transmisie automata AMG SPEEDSHIFT MCT, preluata de la SL 63 AMG. Aceasta ofera 4 programe de lucru: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) si M (Manual), acestea putand fi selectate de catre sofer. In modul M, treptele pot si schimbate in 100 milisecunde. Cutia inglobeaza si functia “Race Start” ce permite plecarea rapida de pe loc, la limita aderentei pneurilor, fara pierderi de timp.
Amortizoarele sunt controlate electronic si isi adapteaza fermitatea in functie de stilul de condus si de programul selectat de sofer pentru cutia de viteze. In plus, cele de pe spate au un sistem care mentine constanta garda la sol indiferent de incarcatura masinii. ESP-ul poate fi setat in 3 moduri, tot de catre sofer: ESP ON, ESP Sport si ESP OFF.
Mercedes E 63 AMGSi totusi, daca cineva ajunge sa vrea mai mult, se poate obtine tot de la AMG. Divizia de performanta a germanilor ofera alte jante, de 19 inch (cele standard sunt de 18 inch), o suspensie si mai performanta, diferential blocabil in proportie de pana la 40%, un alt volan (cu 3 spite) si un mic eleron lipit de extremitatea capotei spate.
Noul Mercedes E 63 AMG va fi disponibil incepand cu luna august a acestui an.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.